ترجمه مقاله نشان دادن رابطه تفکر خلاقانه برای خواندن و نوشتن


نشان دادن رابطه تفکر خلاقانه برای خواندن و نوشتن

خلاصه

این مطلعه نشان می دهد که فعالیت گسترده در زمینه خواندن و نوشتن مرتبط با کارایی خلاقانه بالا است. به طور کلی 196 دانشجوی دانشگاه در این مطالعه توسط تکمیل کردن پرسش نامه و کاملا کردن آزمون خلاقانه شرکت کردند. پرسش نامه در مورد کل دوره های انجام شده در سال تحصیلی، کل ساعات صرف شده برای خواندن، کل ساعات صرف شده برای نوشتن و اطلاعات پیش زمینه ای جستجو می کرد. نتایج نشان می دهد که دانشجویانی که زمان بیشتری را صرف خواندن و نوشتن می کنند به صورت مشخصی دارای کارایی بهتری براساس آزمون خلاقیت هستند. این مطالعه در این زمینه بحث می کند که امتیازهای خلاقیت به صورت امتیازات خاص برای ارزیابی کردن هستند که به صورت مشخصی منطبق با دیدگاه های خواندن و نوشتن و مقدار زمان صرف شده برای خواندن و نوشتن است.

  • مقدمه

یک مقدار علمی از مطالعه رایج در زمینه تحصیل مشخص می کند که تو.انایی های خلاقانه در حل کردن مشکلات افراد، جامعه و مسائل جهانی ضروری می باشد. اکنون جهان با مسائل فزاینده ای رو به رو است که نیاز به راه حل هایی با استعدادهای خلاقانه دارد. اهداف تحصیلی در سراسر جهان در رشد کردن نه تنها کارهای دانشی می باشد بلکه در مورد متفکران خلاق نیز می باشد. با چنین فهمی ارتقا دادن خلاقیت به عنوان موضوع تحصیلی اصلی در تایوان گسترش و ارتقا یافته است.

مقایسات بین المللی براساس امتیازهای آزمایش ریاضیات و علوم نشان می دهد که دانشجویان در تایوان کارایی بهتری در مقایسه با همتاهای خودشان در بسیاری از کشورها دارند. به هر حال امتیازهای آزمایش تفکر کردن خلاقانه تشابه را بین نتایج به دست آمده نشان نمی دهد و علاوه بر این هیچ گونه امتیازهای آزمونی برای سواد خواندن وجود ندارد. بعد از بررسی کردن امتیازهای آزمون برخی ممکن است شگفت زده شوند که چرا دانشجویان در حل کردن مسائل ریلاضی خوب هستند اما در حل کردن مسائل خلاقانه بد هستند و همچنین در سواد خواندن ضعیف هستند. آیا این به دلیل شواد خواندن است و تفکر خلاقانه نیازمند توانایی های مختلفی برای حل کردن مسائل ریاضی است؟ آیا کارایی های مشابهی یا تفکر کردن خلاقانه و سواد خواندن می تواند نشان دهد که یک ارتباط بین این دو وجود دارد؟

Contents lists available at SciVerse ScienceDirect
Thinking Skills and Creativity

Exploring the relationship of creative thinking to reading and writing
Amber Yayin Wang
Department of English, National Taichung University of Education, 140 MinSheng Road, Taichung 403, Taiwan
a r t i c l e i n f o
Article history:
Received 26 November 2010
Received in revised form 25 July 2011
Accepted 6 September 2011
Available online 13 September 2011
Keywords:
Creativity
Creative thinking
Creative performance
Elaboration
Reading
Writing
a b s t r a c t
This study explores if extensive practice in reading or writing is related to high creative
performance. In total, 196 university students participated in the study by filling out a questionnaire and completing a creativity test. The questionnaire inquires the total courses taken
in the school year, total hours spent on reading, total hours on writing, and background
information. The results indicated that students who spent more time on reading/writing
performed significantly better on the creativity test. This study concludes that creativity
scores, especially scores of elaboration, are significantly correlated with attitudes toward
reading/writing, and the amount of time spent on reading/writing.
© 2011 Elsevier Ltd. All rights reserved.

این فایل ورد ترجمه در 13 صفحه و فایل اصلی لاتین pdf مقاله در 10 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *