دانلود پاورپوینت ارزیابی عملکرد (فصل نهم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت)
مقدمه
منظور از ارزیابی عملکرد، فرایندی است که به وسیله آن، کار کارکنان در فواصلی معین و به طور رسمی، مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد.
شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آنها و از این طریق، ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان وسایر کارکنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملکرد است. در گذشته، مدیران کلاسیک، ارزیابی عملکرد را فقط به منظور کنترل کار ارکنان انجام می دادند؛ در حالی که امروزه جنبه راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمیت بیشتری یافته است و هدف اصلی از ارزیابی عملکرد این است که اطلاعات ضروری درباره نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری گردد و در دسترس مدیران قرار گیرد تا آنها بتوانند تصمیمات بجا و لازم را در جهت بالابردن کمیت و کیفیت کار کارکنان اتخاذ نمایند. بنابراین، هدف نهایی از ارزیابی عملکرد، افزایش کارایی و اثربخشی سازمان است نه توبیخ و تنبیه کارکنان ضعیف.
کاربردهای ارزیابی عملکرد
از اطلاعاتی که در نتیجه ارزیابی عملکرد کارکنان به دست می آید می توان در موارد زیر استفاده نمود:
برنامه ریزی نیروی انسانی
کارمندیابی و انتخاب
تعیین روایی آزمونهای استخدامی
آموزش و تربیت کارکنان
تعیین مسیر شغلی
حقوق و مزایا
شناخت استعدادهای بالقوه کارکنان
فهرست مطالب:
مقدمه
کاربردهای ارزیابی عملکرد
شاخص های ارزیابی
مراحل ارزیابی عملکرد
نکات مهم در طراحی سیستم ارزیابی عملکرد
عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی
انواع ارزیابی
روشهای ارزیابی
روش مقیاسی
روش عامل سنجی
روش ثبت وقایع حساس
روش توصیفی
روش قیاسی
انتخاب اجباری
ارزیابی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف.
مشکلات ارزیابی عملکرد
ویژگی سیستم های ارزیابی کارآمد
فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 22
حجم: 195 کیلوبایت