گزارش کاربینی بانک اقتصاد نوین


تشریح جریان فرآیند کار:

بانک اقتصادنوین اولین بار در تاریخ 29 الی 31 تیرماه سال 1380، براساس مجوزات مأخوذه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار؛ اقدام به پذیره‌نویسی سهام نمود. مجمع عمومی مؤسس بانک اقتصادنوین در 13 مرداد 1380 برگزار و در تاریخ 20 مرداد همان سال، با سرمایه اولیه به مبلغ 250 میلیارد ریال در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، تحت شماره 177132 به ثبت رسید.

بانک اقتصادنوین در تاریخ 15 بهمن 1382 در سازمان محترم بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و از آن تاریخ سهام بانک در تابلو اصلی آن سازمان قابل معامله می‌باشد.

بانک اقتصادنوین با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و کسب سود برای سپرده‌گذاران و سهامداران خود و با اتکا به مصالح کشور، امیدوار است نظام بانکی کشور را با ارائه خدمات مدرن بانکی مورد نیاز هموطنان عزیز متحول کند.

بانک اقتصادنوین به رغم اینکه در عرصه فعالیت‌های بانکی و اقتصادی کشور نوپا می‌باشد، بازیگران فعالیت‌های بانکی کشور را تحت تاثیر قرار داده، بطوریکه شعار “مشتری مداری” را امروز به شعار محوری بانک‌های کشور تبدیل نموده است.

با گسترش شبکه شعب، تربیت نیروی انسانی و طراحی ابزار جدید در ارائه خدمات بانکی، این تاثیر بطور جدی افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر بانک اقتصادنوین اهتمام دارد تا هدف بانکداری فراگیر (Universal Banking) را پیگیری نموده و این سیستم را در تمام شعب بکار گیرد.

شعبه ای که اینجانب در آن مشغول به کار بوده دارای 15پرسنل شامل،رئیس،معاون،رئیس صندق،رئیس معاملات،سوپروایزر،کارمند و 4نفر تحویل دار و همچنین خدمتگزار شعبه می باشد.ساعت کار اغلب بانکها از 8 صبح تا 16 می باشد.

دراین شعبه ساعت 8 تا حدودا 11 صبح پر بارترین و می شود گفت شلوغ ترین زمان است و کارمندان کار بیشتر را در این ساعات انجام می دهند.روزهای آخر ماه و اولین روزهای و زمان واریز حقوق روزهایی هستند که شعبه مشتریان بسیاری را پذیزا و به آنها جواب گوست.این شعبه با این تعداد کارمند پاسخوی همه مشتریان می باشد.تقریبا ارتباطاط به صورت عمودی است یعنی از بالا به پایین برخی از کارها برای کارمندان تعریف شده است و آنها باید هر روز تکرار مکرارات را انجام دهند کار آنها تکراریست چندان اختیاری در انجام کارها ندارند,برخی از کارها باید حتما مورد تایید و امضاء رئیس قرار گیرد و برخی دیگر باید حتما مقامات بالا به رئیس این اجازه را بدهند یعنی حتی رئیس شعبه نیز در انجام برخی از امور از خود اختیار تام ندارد.خلاقیت و نو آوری نیز در امور بانکی معنا ندارد مگر در کارهای فردی که بر می گردد به نظم و انضباط آنها برای مثال چیدمان پرونده ها طوری که به راحتی در دسترس باشند.نوآوری و خلاقیت در بانک با پیشرفت تکنولوژی و شبکه ارتباطاط و…در ارتباط است و این به مسئولین رده های بالاتر بانک بر می گردد که این تکنولوژیهای برتر را هر چه سریع تر از سایر بانکها برای شعبات خود فراهم کنند چرا که سایر بانکهای خصوصی و دولتی رقبای بزرگی محسوب می شوند و مشتریان به بانکهایی مراجعه می کنند که در کمترین زمان و با صرف وقت و هزینه کمتر بهترین وبیشترین کارها را انجام دهند چرا که در این دوران وقت و هزینه و جلب رضایت مشتری حرف اول را میزند.

امور بانکی بر اساس عدم اعتماد صورت می گیرد لذا هر یک از کارمندان در قبال کاری که انجام میدهند مسئولند.سیستم کامپیوتری که هر یک از آنها با آن کار می کنند جداست هر کدام برای ورود کارمندان  به سیستم کد و رمز جداگانه تعریف شده.و هر یک از کارمندان باید با کد و رمز خود وارد شوند زیرا اگر اشتباهی رخ دهد این مسئولیت با صاحب آن کد و صاحب امضاء می باشد.

فهرست مطالب :
توصیف فرآیند انجام کار
1.تشریح جریان فرآیند کار
2.ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و ابزارها
3.محصولات تولید شده (کالا یا خدمات) و نحوه ارایه خدمات پس از تولید و تحویل
4.نحوه کنترل کیفیت انجام فعالیت‌ها
توصیف توانمندی‌ها و مهارت‌های مورد انتظار برای احراز شغل موردنظر
1.ویژگی‌های مهارتی
2.دانش و استعدادهای موردنیاز
3.ویژگی‌های جسمانی
توصیف شرایط انجام وظایف مربوط به شغل موردنظر
1.سختی و پیچیدگی کار
2.نکات مربوط به قوانین و مقررات انجام کار
3.نکات مربوط به ایمنی و بهداشت
4.نکات مربوط به فرهنگی و اجتماعی (جاذبه و انگیزه‌های شغلی)
5.وضعیت درآمدی و مباحث اقتصادی
ت) تحقیق، توصیف و مقایسه ویژگی‌های شغل موردنظر در داخل و خارج از کشور

ث) ارایه نظرات و پیشنهادات کاربین در خصوص موقعیت فعلی و آینده شغل موردنظر
فایل ورد کاربینی در 19 صفحه و فایل پاورپوینت در 12 اسلاید به خدمتتون تقدیم میگردد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *