دانلود پاورپوینت آشنایی با ups


چرا بهUPS  نیاز داریم ؟

*قطع ناگهانی برق باعث اختلال در اکثر فعالیتهای تجاری شده و در برخی موارد امکان ادامهٔ آن را کاملاً از بین می برد.شرکتهای بسیاری را می توان نام برد که در اثر پیامدهای حاصل از قطع برق ورشکست شده اند.

*تنها قطع برق شهر اثرات مخرب به همراه ندارد ، بسیاری از دستگاه های الکتریکی نسبت به نارسائی ها یی مانند افت لحظه ای ولتاژ ، افت طولانی ولتاژ ، ولتاژهای لحظه ای بالا ، نویز و تغییرات فرکانس در منبع تغذیهٔ خود حساس هستند.

*به اینگونه بارها اغلب ”بارهای حساس“گفته می شود زیرا عملکرد مداوم آنها برای فعالیت تجاری یک شرکت حائز اهمیت است.

 انواع تجهیزاتی که با  بارهای حساس مرتبطند عبارتند از :

—کامپیوترها ، مثل سیستمهای پردازش و کنترل

—تجهیزات عملیات صنعتی ، مانند عملیات تولیدی دقیق

—تجهیزات درمانی ، مانند سیستمهای کنترل و حفظ حیات

—تجهیزات شبکهٔ ارتباطی مانند سیستمهای مخابراتی

—تجهیزات معاملات تجاری برخط مانند خرید و فروش از طریق اینترنت

مشکلات موجود در برق شهر

  • نوسانات شدید لحظه ای (spike ) : ولتاژهای سریع ، گذرا و با طول زمانی کوتاهی هستند که به شکل موج اصلی برق اضافه می شوند و باعث آسیب سخت افزار و خرابی نرم افزار می شوند و در دراز مدت منجر به بروز ضررهای مالی سنگینی میگردند.
  • نویز الکتریکی : حالت مشترک ناشی از بروز اختلال بین خطوط منبع و زمین است و می تواند دراثراصابت صاعقه ، خاموش و روشن کردن بار و مجاورت با تجهیزات فرکانس رادیویی و غیره ایجاد شود .نویز می تواند باعث Hang کردن کامپیوتر و در نتیجه از دست رفتن اطلاعات بشود.
  • افت لحظه ای ولتاژ (Sags ) : افت ولتاژهایی که به مدت چند سیکل ادامه داشته باشند Sag نامیده می شوند.وقوع افت ولتاژ بسیار متداول است ، این امر سبب Re-boot شدن کامپیوترها می گردد.

—افت طولانی ولتاژ (Brownouts) : همان Sagها هستند ولی طول مدت آنها بیشتر است و معمولاً مهمتر هستند .

—اضافه ولتاژ لحظه ای (Surges) : ولتاژ اضافه شده به موج اصلی برق با مقادیر بالاتر از مقدار عادی خط اصلی برق می باشد که بیش از یک سیکل ادامه می یابد.

—قطع برق شهر(Blackouts ) : عبارت است از قطع کامل جریان برق و در هنگام وقوع آن منبع نیروی برق کاملاً از کار می افتد

پس از شناسایی بارهای حساس موضوع مهم محافظت از منبع تغذیهٔ آنهاست ، و هیچ راهی وجود ندارد جز نصب یک نوع منبع تغذیهٔ بدون وقفه یا همان ups که به عنوان راه حل ارائه می گردد.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 43
حجم: 10.14 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *