دانلود پروپزال بررسی نقش تبلیغات در توسعه صنعت توریسم


  • تعریف و بیان مسئله

1-1 مقدمه و تشریح مسئله:امروزه توسعه توریسم در تمامی عرصه ها، چه در سطح ملی و منطقه ای و چه در سطح بین المللی مورد توجه برنامه ریزان دولتی و شرکت های خصوصی قرار گرفته است. بسیاری از کشورها به صورت فزاینده ای به این حقیقت پی برده اند که برای بهبودوضعیت گردشگری خود باید ابتکار عمل به خرج دهند و درصدد یافتن راه های تازه ای برآیند ، آگاهی جوامع از این که گردشگری منبع درآمد ارزی بسیارمناسب و قابل ملاحظه ای در اختیار اقتصاد یک کشور قرار می دهد، باعث شده است که گردشگری مفهومی بسیار گسترده در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیداکند و به عنوان یک صنعت تلقی شود.با توجه به اهمیت صنعت توریسم سعی داریم در این مقاله نقش تبلیغات را در توسعه صنعت گردشگری مورد بررسی قرار دهیم.

2-ابعاد و حدود مسئله:جمع آوری اطلاعات با استفاده از روش پیمایشی وکتابخانه ای صورت گرفته و همچنین محیط اجرای پژوهش به صورت طبیعی میدانی برای بررسی این مسئله در نظر گرفته شده است.

3 مروری بر پژوهشهای صورت گرفته

  • اجنیو- مارتین وهمکاران (2004)،به بررسی رابطه توریسم ورشد اقتصادی در کشورهای آمریکای لاتین طی دوره 1985تا1988 پرداخته اند.نتایج مطالعه آنها نشان می دهد که صنعت توریسم برای رشد اقتصادی کشورهای با درآمد پایین و متوسط همچون کشورهای آمریکای لاتین مناسب است.
  • اوه (2005)،بحث می کند که رابطه بلند مدتی بین درآمدهای گردشگری ورشد اقتصادی در کشور کره جنوبی طی دوره 1975تا2001 وجود ندارد نتایج وی نشان می دهدکه تنها یک رابطه از سوی رشد اقتصادی به سوی رشد گردشگری وجود دارد.از این رو در کشور کره جنوبی ،بیشتر رشد اقتصادی به گسترش گردشگری منجر می شود.

 

فهرست مطالب:

تعریف و بیان مسئله

مقدمه و تشریح مسئله

ابعاد و حدود مسئله

مروری بر پژوهشهای صورت گرفته

اهداف،سوالات و فرضیه های تحقیق

فرضیه های تحقیق

روش تحقیق

روش و ابزار گردآوری اطلاعات

جامعه و نمونه آماری

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:

روش آزمون روایی و پایایی:

مدل مفهومی تحقیق

منابع

 

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 8
حجم:31 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *