or

دانلود پاورپوینت نقش ارتباطات در مدیریت رفتار سازمانی

آدرس کوتاه این مطلب: http://saeedsun.ir/blog/?p=103500

مقدمه

مدیری که با انواع مختلف ارتباطات آشنا است از توانایی های بیشتری در خصوص هدایت کارکنان برخوردار می باشد .

بطور کلی سازمان ها برای بقای خود به کنش و واکنش متقابل و یا ارتباط نیاز دارند و این مدیر می باشد که با تعریف مکانیزم هایی یک زبان مشترک را در سازمان تعریف می نماید . در این فضا ، مدیران ، کارکنان و متخصصان با محیط درونی و بیرونی سازمان به وسیله فرآیندهای ارتباطات سازمانی وابسته می شوند و بهترین شکل قادر می گردند که تفاهم لازم را برقرار نمایند .

در اصل ارتباطات از این جهت مهم است که سازماندهی را امکان پذیر می سازد و سازمان ها نیز به نوبه خود ، افراد را قادر می سازند تا در روش زندگی ، به سیستم های سازمان یافته موجود دسترسی پیدا کنند .

در هر حال اهمیت و مفهوم واقعی یک ارتباط خوب می تواند سازمان ها را در مسیر واقعی خود همگون سازد .

تعریف ارتباطات:

ارتباطات یعنی انتقال مقصود و منظور یک عضو گروه به دیگری . از این رو ارتباطات باید شامل نقل و انتقال و درک مقصود یا منظور گردد .

  نقش ارتباطات:

در یک گروه یا سازمان ، ارتباطات چهار نقش ایفا میکند . آنها عبارنتد از : کنترل ، ایجاد انگیزه ، ابراز احساسات و اطلاعات

1 – کنترل : ارتباطات به چندین روش ، رفتار اعضاء را کنترل می کند . سازمانها ، سلسله مراتب اختیارات و دستورالعملهای رسمی دارند که کارکنان و اعضاء باید آنها را رعایت کنند .

2 – ایجاد انگیزه : ارتباطات از طریق روشن ساختن مطالب زیر باعث می شود که در کارکنان و اعضاء سازمان انگیزه ایجاد شود : آنچه باید انجام شود ، شیوه انجام کارها و طریق بهود عملکردها

3 – ابراز احساسات : ارتباطات موجب تخلیه انسان از فشارهای روانی می شود و در راه تأمین نیازهای اجتماعی به وی کمک می کند .

4 – اطلاعات : آخرین نقش ارتباطات در رابطه با تمهیداتی است که در زمینه تصمیم گیری به وجود می آید . ارتباطات می تواند اطلاعاتی را ارائه کند که افراد و گروهها برای تصمیم گیری به آنها نیاز دارند و می توانند از طریق رد و بدل کردن داده ها ، شیوه های مختلف اجرایی را ارزیابی و بهترین راه حل را انتخاب نمایند .

ارتباطات کامل:

تنها زمانی وجود خواهد داشت که یک فکریانظریه منتقل شود،به گونه ای که تصویری که در مغز گیرنده به وجود می آیددرست همانند همان تصویری باشدکه در مغز فرستنده پیام است.

 

فهرست مطالب:

مقدمه

تعریف ارتباطات

نقش ارتباطات

ارزیابی اصول ارتباطات

نظریه های طبقه بندی فرآیند ارتباطات

جهت های ارتباطات

شبکه های ارتباطات

موانع ارتباطات موثر

عوامل مؤثر بر اثر بخشی ارتباطات کارکنان در سازمان

ارتباطات در رویکردهای سنتی ، روابط انسانی و منابع انسانی

نتیجه

منابع و مآخذ

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 23
حجم: 324 کیلوبایت
29,000 ریال – خرید


اطمینان به اصالت سایت / راهنمای خرید/ کد تخفیف / گزارش مشکل در خرید/ تبلیغات در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تا 10% تخفیف ویژه کلیه محصولات آموزشی سایت(دریافت کد تخفیف)
+