دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه آرد


دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه آرد

دانلود گزارش کارآموزی در کارخانه آرد

مقدمه

کارخانجات تولیدی بعد از اخذ پروانه بهره برداری آماده هستند تا کالای ورودی را گرفته و شروع به کار کنند کارخانه آرد نیز بعد از اخذ این پروانه آماده دریافت گندم است تا شروع به فعالیت کند . و چون امروزه کل خرید گندم به وسیله اداره غله خریداری می شود اکثر کارخانجات آرد سازی با قرارداد با اداره غله کشور تعیین سهمیه می شوند . کارخانجات بسته به ظرفیت تولید کارخانه با اداره غله قرارداد می بندند سهمیه بر اساس تعهد سهمیه داده می شود .

گندم آورنده با حواله های اداره غله کشور وارد کارخانه آرد می شود با مقداری که حواله تعیین کرده به آن آرد داده می شود و رسیدی از کامیون دار می گیریم . با اخذ رسید از راننده کامیون مقدار حواله آرد داده می شود مقدار حقوق کارخانه آرد بر اساس تنی آردی است که در آخر ماه تحویل داده میشود .

دستمزد آسیابانی به وسیله سازمان حمایت از تولید و مصرف کننده تعیین می گردد و به وسیله اداره غله وجه آن پرداخت می شود .

شرح عملکرد بخش اداری

گندم با کامیون هایی که راننده آن حواله ای از اداره غله به دست دارد وارد کارخانه می شود . راننده به بخش اداری مراجعه کرده و وارد دفتر مدیر تولید و یا سر شیفت می شود .

مدیر تولید کسی که تمامی مراحل کارخانه را اعم از دریافت گندم و تولید آرد و تحویل آن کنترل می کند . از طرف اداره غله به کارخانه دار سه دفتر مخصوص داده می شود به نام دفاتر واردات گندم , دفتر روزنامه و دفتر معین که در دست مدیر تولید است .

کارخانه ابتدا گندم وارد شده را وزن می کند بعد آن را تخلیه کرده و ذخیره می کنند .

اداره غله گندمی را که فرستاده تمامی مشخصات آن را که ضایعات آن مشخص شده و مشخصات آرد تولید شده تحویلی را در حواله ای که توسط راننده فرستاده شده مشخص کرده . پس در حواله میزان آرد تحویلی ونوع آرد آن مشخص شده تحویل مدیر تولید داده می شود . مدیر تولید تمام مشخصات حواله را وارد دفتر واردات گندم می کند که شامل شماره حواله , تاریخ ورودی ,وزن خالص گندم , میزان افت آن نوشته می شود .

در دفتر روزنامه نیز ریز ریز حواله ها با تمامی جزئیات آن در طی روز صادر می شود نوشته می شود . گندم بدین شکل پذیرفته می شود و در کارخانه تبدیل به آرد می شود .

حال برای تحویل آرد :

اداره غله حواله ای می دهد که کارخانه آردی با این مشخصات در اختیار خریدار قرار دهد. خریدار وارد کارخانه شده و به مدیر تولید مراجعه می کند . مدیر تولید بر اساس میزان حواله , تولید کارخانه , مقدار مورد نیاز خریدار را به صورت ماهانه یا روزانه یا هفته ای این مقدار آرد تحویل بگیرید . پس خریدار راننده کامیونی را معرفی می کند و مقدار درخواستی وارد کامیون کرده و تحویل داده می شود و رسیدی از کامیون یا راننده اخذ می شود که به آن رسید تعیدیه تحویل میزان حواله نامیده میشود . که این اطلاعات یعنی اطلاعات آرد صادر شده در دفتر روزنامه ثبت می شود .

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 43
حجم: 349 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *