دانلود تست نئو فرم بلند (NEO PI-R) +تفسیر و رسم نمودار


دانلود تست نئو فرم بلند (NEO PI-R) +تفسیر و رسم نمودار

دانلود تست نئو فرم بلند (NEO PI-R) +تفسیر و رسم نمودار

تست NEO(تست نئو) پنج حوزه ی گسترده یا پنج بُعد از شخصیت را اندازه گیری می کند. پاسخ هایی که شما در مورد افکار، احساسات، و اهداف تان به این گزاره ها می دهید می تواند با توصیفاتی که دیگران از شخصیت شما دارند، مقایسه شود. تست NEO (تست روانشناسی شخصیت نئو) تفاوت های بینِ افراد نرمال را اندازه گیری می کند. آزمون شخصیت نئو، تست هوش یا توانایی نیست، و به منظور تشخیص مشکلات بهداشت روانی یا سازگاری شما تهیه نشده است. با این حال، در مورد آنچه شما را به لحاظ طرز تفکر، احساس، و تعامل از دیگران متمایز می سازد، ایده هایی به شما می دهد.

تست روانشناسی نئو بررسی ویژگی های سالم شخصیت می باشد این آزمون بر خلاف آزمون هایی که بر آسیب شناسی شخصیت تکیه دارند (مانند MMPI) به ارزیابی ویژگی های بهنجار شخصیت می پردازد.

تست نئو(NEO)، پنج عامل اصلی شخصیت ( روان رنجوری(عصبیت)، برون گرایی، انعطاف پذیری(باز بودن) ، دلپذیر بودن (توافق)و با وجدان بودن) و در هر عامل، شش ویژگی فرعی شکل دهنده آنها را می سنجد.

آزمون روانشناسی NEO PI-R دارای 240 ماده یا پرسش است که به کمک آنها می توان به ارزیابی جامعی از چگونگی شخصیت بزرگسالان ( افراد بالاتر از 17 سال )پرداخت.

هر پرسش با پنج گزینه 1- کاملا مخالفم، 2- مخالفم، 3- نظری ندارم، 4- موافقم و 5- کاملا موافقم پاسخ داده می شوند.

این تست برای بررسی وضعیت شخصیتی افراد بهنجار کاربرد دارد.

گفتنی است که تست خودشناسی نئو (NEO-P-IR) ویژگی های شخصیتی بهنجار را در توزیع طبیعی اندازه می گیرد. بیشتر افراد نمره هایی در اندازه متوسط می گیرند و شمار کمی از افراد نمراتی در دو انتهای طیف ( نمره های خیلی بالا یا خیلی پایین )به دست می آورند. نمره های به دست آمده در هر مقیاس با مفاهیم بالا و پایین بیان می شوند. ویژگی های شخصیتی نسبت به سایر افراد سنجیده می شوند تا نسبت به ویژگی های خود فرد.

نتایج به دست آمده از آزمون که به صورت نیمرخ یا گزارش تفسیری ارائه می شوند، در پنج سطح: خیلی پایین، پایین، متوسط، بالا و خیلی بالا خلاصه می شوند.

با تبین وضعیت فرد در هریک از عوامل پنج گانه تست نئو، می توان به شرح گسترده ای از شرایط هیجانی، اجتماعی، تجربی، نگرشیو انگیزشی وی دست یافت.

مانند سایر تست های روانشناسی، نتیجه گیری و استنباط نهایی از نیمرخ، جدول و نتایج به دست آمده از این آزمون به کمک متخصص روانشناس بالینی در کنار بررسی سایر ویژگی های روانشناختی افراد ممکن می گردد.

  • اجرا ی تست: رایگان
  • تفسیر آزمون + رسم نمودار رایگان
  • فقط تفسیر آزمون رایگان
  • فقط رسم نمودار رایگان
 توجه: برخلاف سایتهای انلاین که با گرفتن مبلغ زیادی فقط یک بار میتونید تست از خودتون بگیرید و برای جواب و تفسیرش و رسم نمودار باید پول پرداخت کنید با این نرم افزار و فایل اکسلی که بهتون ارائه کردیم میتونید هر چقدر که خواستید از خودتون تست بگیرید و تا جایی که میشه خودتون رو اماده کنید.
این تست رو توی ازمون های استخدامی دولتی هم میگیرن ازتون، پس اگه میخواهید که جواب تستون خیلی عالی در بیاد باید چند بار تمرین کنید تا خوب جواب بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *