دانلود پروژه کارآفرینی بسته بندی چای و قهوه فوری


دانلود پروژه کارآفرینی بسته بندی چای و قهوه فوری

دانلود پروژه کارآفرینی بسته بندی چای و قهوه فوری

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی بسته بندی چای و قهوه پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و … پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

1- 1 مقدمه :

اگر نیاز چای کشور از طریق واردات چای قاچاق تامین می شود که این امر علاوه بر ضررهای فراوان اقتصادی ، برای مردم مسائل و مشکلات بهداشتی نیز به همراه دارد . شرکت تی نوش قصد دارد با ایجاد کارخانه ای مجهز به جدیدترین ماشین آلات به قطبی در زمینه تهیه و توزیع چای و مشتقات آن تبدیل شود . بدین ترتیب علاوه بر اینکه از مصرف چای های خارجی در داخل کاسته می شود ، زمینه صادرات به دیگر کشورها هم فراهم می شود .

در حال حاضر چای تولید داخل از کیفیت مناسبی برخوردار است و اکثر مردم تمایلی به مصرف آن ندارند . از مصادیق این امر وجود 150 هزار تن انباشته چای علی رغم تقاضای زیاد بازار داخل برای چای در انبارهای کشور می باشد . از راه استفاده این محصولات باز فراوری آن و تبدیل آن به چای مرغوب و با کیفیت توسط اسانس و عصاره چای مرغوب می باشد . بنابراین و با توجه به آمارهای موجود مبنی بر تقاضای چای و ممنوع بودن واردات آنها بازار خوبی برای چای خشک بازفراوری شده و کیسه ای در آینده پیش بینی می شود . همچنین با توجه به تنوع طلبی مردم در مصرف و کمبود نوشابه های گازدار در تمام دنیا و مصارف سرانه کشورهای دیگر برای چای فوری و نو.شابه چای ، برای این محصولات نیز می توان بازار خوبی در آینده پیش بینی نمود .

بوته چای در حدود سه هزار سال قبل از میلاد مسیح در چین شناخته شده است . گیاه چای و واریته آن به حالت وحشی در شمال هند در ناحیه ای به نام آسام و مناطقی مانند تونکین و لائوس می روید. هم اکنون کشت این گیاه در کشورهای چین ، هندوستان ، ژاپن ، سیلان ، جاوه ، نواحی شمالی ایران و بخشی از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین رواج دارد . از نظر کاشت و مصرف چای ، چین اولین کشوری است که این گیاه در انجا بالغ بر 2700 سال پیش از میلاد مسیح کشت شده و به مصرف رسیده است . چین کشور زادبوم چای بوده و تولید چای در این کشور حدود 5000 سال قدمت دارد . چای در چین از قدیم مورد پسند مردم قرار داشته است . در سال های اخیر ، به دنبال ارتقای سطح زندگی ، مردم چین بیشتر به سلامت خود توجه می کنند و چای به عنوان نوعی نوشابه سبز و بهداشتی مورد علاقه بیشتر مردم قرار گرفته است . اکنون بیشتر در تمام شهر های چین چایخانه وجود دارد . خانم «گوالین» مدیر چایخانه «وویوتای» که در شهر بیجینگ سابقه زیادی دارد در مصاحبه ای گفت : در سال های اخیر نیاز مردم به چای به طور مستمر افزایش یافته و میزان فروش چای چایخانه ما به طور روزافزون بیشتر شده است . تخمین زده می شود که میزان فروش ما سالانه با سرعت 10 درصد افزایش یابد .

 

فهرست مطالب:

خلاصه طرح :…………………………………….. 4

فصل اول –  کلیات……………………………. 5

1- 1 مقدمه :…………………………………… 6

نام چای در نقاط مختلف جهان……………………….. 8

تاریخچه پیدایش و کشت و تولید چای در ایران…………. 8

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :……………….. 9

محل اجرا :……………………………………… 9

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :……………………….. 9

1 – 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :……………… 10

مجوز های قانونی :………………………………. 10

مراحل صدور جواز تاسیس :………………………… 10

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس   11

1-   اشخاص حقیقی……………………………….. 11

2-   اشخاص حقوقی……………………………….. 11

مدارک مورد نیاز:………………………………. 11

اصلاحیه جواز تاسیس :……………………………. 12

تعریف:……………………………………….. 13

صدور پروانه بهره برداری :……………………….. 13

مراحل صدور توسعه طرح :…………………………. 13

فصل دوم –  روش انجام کار……………………. 15

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :    16

بازدید از کارخانه بسته بندی چای و قهوه فوری………. 16

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :…… 16

فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها : 17

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش  کالا )….. 17

فصل سوم –  امور مالی طرح…………………… 18

جدول 1 سود و حقوق گمرگی و شرایط ورود سال 1386……… 19

جدول 2 میزان تولید جهانی چای از سال 1992 تا 2003……. 20

جدول 3 آمار مصرف کشورهای وارد کننده چای………….. 21

جدول 4 میزان مصرف ، جمعیت و مصرف سرانه در سال های گذشته 22

ادامه جدول 4………………………………….. 23

جدول 5 درصد افزایش تولید در سال های گذشته………… 24

جدول 6 پیش بینی تولید چای خشک و چای کیسه ای در سال های آینده   24

جدول 7 واحدهای فعال در زمینه تولید قهوه فوری در کشور. 25

جدول 8 داده ها و اطلاعات مربوطه به طرح های در دست اجرا (برای چای خشک و چای کیسه ای)……………………………………… 25

جدول 9 مقدار تولید چای خشک و میزان واردات آن به نقل از سازمان چای  26

جدول 10 میزان مصرف ، نرخ جمعیت و مصرف سرانه در سال های گذشته    27

جدول 11 ظرفیت اسمی طرح………………………….. 28

جدول 12 ظرفیت عملی طرح که با راندمان 80 درصد در نظر گرفته شده است   28

جدول 13 هزینه های سرمایه گذاری ثابت……………… 29

جدول 14 مشخصات زمین……………………………. 29

جدول 15 خلاصه هزینه های محوطه سازی………………… 30

جدول 16 خلاصه هزینه های ساختمانی…………………. 30

جدول 17 خلاصه هزینه های تاسیسات………………….. 31

جدول 18 خلاصه هزینه های وسایل نقلیه………………. 32

جدول 19 هزینه های تجهیزات و وسائل اداری و خدماتی در طرح 32

جدول 20 هزینه های قبل از بهره برداری……………… 33

جدول 21 هزینه سالیانه مواد اولیه در سال مبنا……… 33

جدول 22 هزینه سالیانه مواد اولیه کمکی و بسته بندی در سال مبنا  34

جدول 23 هزینه تاسیسات مصرفی…………………….. 35

فصل چهارم –  جمع بندی  نتیجه گیری و پیشنهادات 36

نتایج حاصله از اجرای طرح :……………………… 37

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 37
حجم: 672 کیلوبایت


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *