دانلود تحقیق ماشین الات عظیم الجثه و آسفالت کاری


دانلود تحقیق ماشین الات عظیم الجثه و آسفالت کاری

دانلود تحقیق ماشین الات عظیم الجثه و آسفالت کاری

مقدمه

انجام پروژ ه های صنعت ساخت به خصوص پروژ های بزرگ نظیر سد، راه، سیستم های انتقال آب، ساختمان و بسیاری دیگر از پروژه های عظیم در عصر حاضر با تحولات بی سابقه ای مواجه بوده است . شناخت انواع روش های مختلف اجرای پروژه و انواع ماشین آلات و تجهیزات مدرن این صنعت و نحوه صحیح انتخاب و استفاده از آنها، می تواند نقش موثری در موفقیت طرح ها و پروژه ها داشته باشد . همچنین می توان ادعا کرد قسمت عمده ای از هزینه پروژه ها مربوط به ماشین آلات و تجهیزات می باشد. از اینرو یکی از عوامل مهم در انجام موفق طرح ها و پروژ ها نقش ماشین آلات و تجهیزات و به تبع آن نحوه انتخاب و مدیریت صحیح آنها می باشد. با این حال در دنیا چه از نظر مباحث نظری و چه عملی (کارگاهی) اطلاعات جامع و کاملی در مورد تمام ماشین آلات و تجهیزات که پوشش دهنده مباحث مربوط به معرفی کامل، موارد استعمال، انواع، مشخصات فنی، نحوه انتخاب مناسب، سرویس و نگهداری، ایمنی و سایر موارد مربوط به آنها باشد وجود نداشته و تنها چند مرجع آن هم با تکیه بیشتر در مورد ماشین آلات مربوط به عملیات خاکی وجود دارد.

الف.ماشین الات عظیم الجثه :

بگر288

بزرگترین بیل مکانیکی چرخشی و بزرگترین دستگاه حفاری معدن در جهان میباشد، که توسط شرکت کروپ آلمان ساخته شده است.

از لحاظ فنی بگر یک وسیله حفاری چرخدار است، اما ظاهر آن به گونه ای است که تصور میکنید یک پروژه عظیم در حال حرکت بر روی زمین است، و با حرکت خود زمین را به لرزه در می آورد. بگر 288 هیچ رقیبی ندارد، اما ظاهرا”قرار است در رومانی سازه های مشابهی ساخته تا از آن برای استخراج طلا استفاده شود. بگر 288 برای فعالیت دریک معدن زغال سنگ در آلمان طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر در این معدن مشغول به کار است.

سنگینی بگر 288 به قدر ی است که به رغم داشتن سه ردیف کاترپیلار عظیم الجثه میتواند در هرساعت تنها یک سوم مایل ( حدود 500 متر) حرکت کند.در همین حال اگر این وسیله بخواهد در یک بزرگراه به حرکت درآید، بایدمسیر به طور کلی بازسازی شود، زیرا وزن زیاد آن همه چیز را در مسیر حرکتش ویران میکند. این وسیله توانایی جا به جا کردن 240000 متر مکعب خاک در 24 ساعت را دارد. عمق حفاری این ماشین 100 متراست و وزن آن 13500 تن میباشد. برای بگر حرکت کردن در یک خیابان حتی یک اتوبان 10 بانده غیر ممکن است. در حومه ی شهر فرانکفورت –آلمان، یک راه رفت و برگشت مخصوص به منظور حرکت این ماشین ایجاد شده است.

برای حرکت این ماشین 7.7 یورو بودجه گذاشته شده است. سرعت بگر فقط نیم کیلومتر در ساعت است و دو موتور قوی الکتریکی، قدرت 22500  اسب بخار به این وسیله میدهند و به این دلیل قوی  ترین حفار با قدرت حرکت بر روی خودش است.

فهرست مطالب:

ماشین آلات عظیم الجثه

بگر288

دستگاههای T.B.M

ماشین آلات آسفالت کاری

بازیافت سرد در محل

فناوری نوین بازیافت سرد آسفالت

ساختار زنجیره ایی ماشین بازیافت سرد

کارکرد تریلر

کارکرد تراکتور.

آسفالت تراش

اندازه دهانه دستگاه آسفالت تراش

بازیافت گرم در محل

موارد کاربرد

مزایای دستگاه آسفالت تراش

ماشین های قیر پاش

جاروهای مکانیکی

فینیشر(رویه کش

انواع غلتکها

غلتکهای فولادی

غلتکهای لرزشی

غلتکهای پلاستیکی

آسفالت کاتر

ماشین ترمیم

 

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 11
حجم: 235 کیلوبایت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *