دانلود پاورپوینت خلاصه ای از طرح جامع مشهد – کد 88983


دانلود پاورپوینت خلاصه ای از طرح جامع مشهد

دانلود پاورپوینت خلاصه ای از طرح جامع مشهد

فهرست مطالب

مقدمه

موقعیت جغرافیائی مشهد

پیشینه تاریخی  شهر

حوزه نفوذ شهر

خصوصیات جمعیتی

خصوصیات اقتصادی

خصوصیات کالبدی

تراز فیزیکی -مالی

 

حوزه نفوذ شهر مشهد

  حوزه نفوذ شهر مشهد ، باتوجه به اهمیت این شهر در استان خراسان و منطقه شرق ایران بسیار گسترده است . همچنین باتوجه به نقش زیارتی این شهر در ایران و مراجعه زوار به این شهر دامنه نفوذ آن کل کشور را هم در برمیگیرد. لیکن باتوجه به تعریف حوزه نفوذ در قراردادهای توسعه و عمران شهری ( محدوده ای که با در نظر گرفتن امـکان دسترسی مراکز جمعیتی اطراف به خدمات شهری تعیین میشود .) میتوان به محدوده حوزه نفوذ مستقیم شهر مشــــــهد دست یافت .بنابراین حوزه نفوذ مستقیم جنبه خدماتی دارد و شامل تمام محدوده ای است که ساکنین آن برای استفاده ازخدمات شهری به شهر اصلی رفت و آمد میکنند عوامل موثر در تعیین این محدوده :1- دسترسیهاو راهها 2- موانع طبیعی 3- مرزهای اداری و تقسیمات کشوری4- حوزه های نفوذ رقیب ( شهرهای مهم که امکان ارائه خدمات شهری را دارند).
حوزه نفوذ مستقیم شهر مشهد ، باتوجه به ارتباطات موجود در سطح منطقه شمال خراسان خارج ازاین منـطقه نخواهد بود.محدوده حوزه نفوذ مستقیم شهر شمال مجموعه روستاهای اطراف شهر است که با آن رابطه روز مره دارند.
– محدوده منطقه شهری : بخشی از حوزه نفوذ مستقیم شهر که از لحاظ روابط سکونت وکار باشهر اصلی دارای رابطه تنگاتنگ است .
منطقه جمعیتی در کل حوزه نفوذ قابل تشخیص است بدیهی است دراین تقسیم بندی شهر مشهد و سه شهر بزرگ پیش بینی شده در طرح جامع شهرهای کوچک را تحت پوشش قرار خواهند داد. فقط در منطقه حاشیه ای دوری از شهرهای بزرک موجب قطب شدن شهرهای کوچک کلات و سرخس برای دهستانهای منطقه شده است .
شهر مشهد به جهت مرکزیت شهرستان و جاذبه های بسیار قوی و غیر قابل رقابتی که در مقایسه با شهـــرهای دیگر،شهرستان دارد از حوزه نفوذ بسیار وسیع و گسترده ای برخوردار است به طوری که حتی روستـ-ــاهای واقع در حوزه های نفوذ محدود سایر شهرهای شهرستان نیز جزء حوزه نفوذ شهر مشهد محسوب میشود واین وضعی است که در کمتر شهری از شهرهای کشور وجود دارد.

این فایل پاورپوینت در 35 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *