دانلود رایگان مقاله سیستم گرمایش از کف SG


با افزایش روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع انرژی، مصرف بهینه انرژی امری اجتناب ناپذیر می باشد.در این راستا با
توجه به رشد علمی تولید محصولات تأسیساتی، بوجود آوردن تفکری جدید در دانش مهندسی امری ضروری به نظر می رسد. نقش سیستم های گرمایشی بهینه ساختمان ها و مجتمع های مسکونی در کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی مهم و قابل تامل می باشد. باید اذعان داشت نگاه اقتصادی ، نکته تعیین کننده ای است که نمی توان بسادگی از آن گذشت و قیمت تمام شده یک ساختمان فارغ از نوع کاربری آن برای سازنده و مصرف کننده نقش اصلی را تعیین نموده و در انتخاب مصالح و اجزاء ) از نگاه سازنده ( و انتخاب ساختمان ) از نگاه مصرف کننده( بسیار تأثیر گذار است. بنابراین انتخاب شیوه های اجرایی سامانه های کم حجم و پر بازده مد نظر مهندسین تأسیسات قرار گرفته است .
هدف از ایجاد تأسیسات که به نوعی قلب ساختمان تلقی می گردد، تامین رفاه و آسایش ساکنین با شیوه های نو و تجهیزاتی به روز است. از این رو انتخاب سیستمی که مصرف انرژی را در تولید گرمایش و سرمایش یک ساختمان کاهش دهد حائز اهمیت می باشد. در سالهای اخیر، سیستم گرمایش از کف در کشور های اروپایی و آمریکا بسیار متداول شده است و دلیل این گسترش روز افزون ، بهینه سازی مصرف انرژی با استفاده از فناوری های نوین می باشد.
استفاده از روش گرمایش از کف جهت گرمایش محل سکونت از دیرباز به طرق مختلف انجام می گرفته است. بطوریکه رومی ها در حدود 60سال پس از میلاد، زیر کف را کانال کشی کرده و با سوزاندن چوب و استفاده از هوای گرم در کانال های تعبیه شده، اقدام به گرم کردن کف منازل خود نموده اند. برای اولین بار در سال 1940نیز فردی بنام سام لویت برای این منظور لوله های آب گرم را در کف ساختمان استفاده نمود . روشهای مختلف انتقال حرارت عبارتند از:

-1روش هدایتی
-2روش جابجایی
-3روش تابشی
طبق اسناد مندرج در استاندارد
ASHRAEمبحث آسایش حرارتی ) ، (Thermal Comfortپارامتر های موثر در آسایش دمایی
انسان ها، عواملی هستند که باید در روش های مختلف طراحی سیستم های گرمایشی در نظر گرفت و بهترین وایده آل ترین شرایط راحتی آسایش دمایی زمانی حاصل می گردد که بیش از
٪50انتقال حرارت به صورت تابشی باشد و حدود ٪25آن بصورت جابجایی و مابقی آن با تنفس و تعرق انسان ها صورت پذیرد و همچنین بین دمای محیط اطراف پا و سر و گردن بین 2الی 3درجه اختلاف دمایی داشته باشیم و دما در کف پا گرم تر از محیط سر و گردن باشد و این شرایط تنها در مدل حرارتی گرمایش از کف امکان پذیر می باشد

[download id=”90533″]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *