شبیه‌سازی مونته کارلو برای بررسی قابلیت‌ اطمینان سیستم‌های اضطراری و آماده به کار (standby)


دانلود اصل مقاله لاتین و ترجمه  فارسی شبیه‌سازی مونته کارلو برای بررسی قابلیت‌ اطمینان سیستم‌های اضطراری و آماده به کار (standby)

چکیده

این مقاله روش شبیه‌سازی متوالی[1] مونته کارلوی را برای بررسی قابلیت امنیت سیستم‌های قدرت اضطراری و آماده به کار معرفی می‌کند. نتایج بدست آمده از این روش با نتایج روش کات‌ست مارکوف مقایسه می‌شوند. نشان داده می‌شود که شبیه‌سازی مونته کارلو در رابطه با توزیع احتمالاتی شاخص‌ها اطلاعات بیشتری را در اختیار می‌دهد و اینکه تخمین‌هایی برای مقادیر میانگین حاصل می‌شود.

 

1  مقدمه

تاسیسات مختلف دارای الزامات متغیر و متنوع برای قابلیت اطمینان منبع تغذیه برق هستند. حتی با داشتن تاسیسات یکسان، بارهای گوناگون ممکن است الزامات قابلیت اطمینان مختلفی داشته باشند. برخی بارها، مثل تاسیسات پزشکی، نور اضطراری، پردازش داده و صنایع فرایند‌های شیمیائی نسبت به وقفه در منبع تغذیه بسیار حساسند. سیستم‌های آماده به کار و اضطراری [1و2و3] در چنین مواقعی نصب می‌شوند تا توان الکتریکی با کیفیتی را تامین کنند.

قابلیت اطمینان و ملاحظات هزینه‌ نقش مهمی در انتخاب گزینه‌های مختلف ایفا می‌کنند. این گزینه‌ها شامل گزینه‌ها عبارتند از منبع تغذیه کم‌بهای بهبودیافته با توان آماده به کار، منبع تغذیه گرانبهاتر، و انواع پیکربندی‌های سیستم‌های آماده به کار. شاید تحلیل و بررسی این گزینه‌ها مهم‌تر باشد چون توان قابل اطمینان متمایزی بدست می آید.

بررسی قابلیت اطمینان گزینه‌های گوناگون برای انتخاب مناسب سیستم‌های توان آماده به کار حائز اهمیت است. با این که این یک مساله مهم به شمار می آید، اما در نوشتجات مختلف خیلی به این موضوع پرداخته نشده است. مراجع [4] و [5] روش‌های مبتنی بر مارکوف و کات‌ست مارکوف را توصیف می‌کنند. این مقاله برای این مساله از روش مونته کارلو [6] بهره می‌گیرد.

[1] Sequential simulation

Monte Carlo Simulationfor Reliability Analysis
of Emergency and Standby Power Systems
Chanan Singh,Fellow, IEEE Joydeep Mitra, StudentMember, IEEE
Department of Electrical Engineering
Texas
A & M University
College Station,Texas
77843
Abstract
This paper describes a sequential Monte Carlo simulation
method for the reliability analysis of standby and emergency
power systems. Theresultsobtainedfrom thismethodare compared with those fromthe Markov cut-setapproach. It is shown
that the Monte Carlo simulation can yield additionaluseful information
on the probability distribution of indicesin addition
to obtaining the estimates of the mean values

این فایل ورد ترجمه در 11 صفحه و فایل اصلی pdf مقاله در 6 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *