عملکرد سیستم حلقه قفل شده در فاز تحت شرایط بهره برداری دارای اعوجاج


دانلود اصل مقاله لاتین و ترجمه  فارسی عملکرد سیستم حلقه قفل شده در فاز تحت شرایط بهره برداری دارای اعوجاج

Operation of a Phase Locked Loop system under distorted utility conditions

1.      معرفی

زاویه فاز ولتاژ بهره برداری یکی از اطلاعات مهم برای عملکرد بیشتر دستگاه هاست از جمله : مبدل های ac به dc کنترل شده، جبرانسازهای استاتیکی VAR، سیکلوکانورترها، فیلترهای اکتیو هارمونیک و سایر سیستم های ذخیره انرژی کوپل شده با سیستم الکتریکی. ممکن است از این اطلاعات برای هماهنگی روشن / خاموش کردن دستگاه های قدرت، محاسبه و کنترل پخش توان اکتیو / ری اکتیو و یا برای تبدیل متغیرهای فیدبک به یک قالب مرجعی که مناسب مقاصد کنترلی است استفاده شود. اطلاعات زاویه ای معمولا با استفاده از نوعی حلقه قفل شده در فاز (PLL) بدست می آید. علاوه بر کاربردهای بهره برداری، از روش های PLL در کنترل موتور نیز استفاده می شود تا سرعت زاویه الکتریکی روتور تخمین زده شود. در کاربرهای فوق، کیفیت قفل شدن بطور مستقیم عملکرد حلقه های کنترلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بریدگی خط، نامتعادلی ولتاژ، line dips، افت فاز و تغییرات فرکانس شرایطی معمول هستند که تجهیزات سیستم بهره برداری با آنها مواجه است. هر PLL ای که در چنین شرایطی بکار رفته باشد نه تنها باید در قفل کردن ولتاژهای سیستم سریع عمل کند و قفل باقی نگه دارد بلکه باید خروجی با اعوجاج کم داشته باشد.

این مقاله یک PLL سه فاز ساده، سریع و قوی برای کاربردهای بهره برداری معرفی می کند که به کارکرد تحت شرایط دارای اعوجاج تاکید دارد. اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با کاربرد PLL ها در سیستم های مخابراتی موجود است. قصد ما در اینجا استفاده از سیستم PLL تنها برای حل مسائل کنترلی است. توپولوژی بکار رفته مشابه کنترلر میدان جهت دار است که این کنترلر معمولا در کنترل کانورتر/اینورتر استفاده می شود. یک مدل کنترلی PLL برای تحلیل حوزه زمان و فرکانس، توسعه یافته و بکار رفته است. برای انتخاب گین های مناسب رگولاتور توصیه هایی شده است.

سیستم PLL بطور کامل در نرم افزاری روی یک DSP اجرا شده شده است. همه نتایج تحلیلی بطور آزمایشگاهی به اثبات رسیده اند.

این فایل ورد ترجمه در 4 صفحه و فایل اصلی pdf مقاله در 6 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *