بتن ریزی در هوای بارانی و مشکلات آن:


بتن ریزی زیر باران توصیه نمی شود . در صورتی که احتمال بارندگی حین بتن ریزی می رود ، لازم است تمهیدات لازم برای قطع بتن ریزی و اثرات باران بر بتن ریزی قبلا پیش بینی گردد. اگر بتن ریزی در باران ادامه می یابد کلیه پیش بینی های لازم برای ادامه کار باید ملاحظه گردد. اگر باران بعد از آغاز بتن ریزی شروع شود ، بعضی اوقات ادامه کار بهتر از توقف آن است . اقداماتی احتیاطی لازم که بایستی رعایت گردد عبارتست از :

?با پوشش محوطه بتن ریزی آن قسمت را از باران مصون دارید.
?بتن با اسلامپ کم به کار ببرید.
?قبل از ریختن بتن جدید آب جمع شده روی بتن قدیم یا در درزهای اجرایی را خشک کنید.
?سطح بتن را اندکی شیبدار در آورید تا آب بتواند به طرف پایین شیب حرکت کرده و بدین طریق زهکشی شود .
?از کار روی سطح بتن تازه اجتناب کنید.
?اگر باران به حدی شدید است که آب سطح بتن را نمی شود خشکانید و سطح تازه بتن نیز شسته می شود ، بهتر است بتن ریزی را به حالت تعلیق در آورد.در صورت توقف بتن ریزی قسمت های دیواره ها و آماتور ریشه ها و پله ها بایستی بتن ریزی شوند تا برای شروع مجدد بتن ریزی بهترین حالت از قبل فراهم شده باشد . در این حالت به علت ایجاد درزهای اجرایی لازم است آنها را قبل از شروع مجدد بتن ریزی همانند سایر درزهای اجرایی تمییز کاری و آماده سازی نمود.
?به هنگام رگبار موقت و در زمان کوتاه ، بتن ریزی را متوقف نموده و روی بتن را با پلاستیک پوشش دهید.

⚠️می توانید از هر وسیله حفاظت بتن برای پوشش در طول طوفان و رگبار استفاده کنید.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *