دانلود پاورپوینت لوکوربوزیه / 53 اسلاید


زندگی نامه:

شارل ادوار ژانره در سال 1887 در لاشو-دوفن شهری در سوئیس متولد شد. او در سال 1920 نام مستعار لوکوربوزیه که نام پدربزرگ مادری اش بود را برای خود انتخاب کرد. ژانره در مدرسه هنری شهر با مدیریت نقاش چارلز لپلاتنیه با قبول عقاید جان راسکین در صنایع و هنر از حکاک و ساعت ساز تبدیل به یک معمار شد.

او در دفتر دو تن از معروف ترین معماران ان دوره در اروپا یعنی آگوست پره وپیتر بهرنز به مدت چند سال کارکرد. وی سپس به بالکان ،آسیای صغیر،یونان و رم سفر نمود و نقاشی های بسیاری ار این سفر با خود به همراه آورد. کوربوزیه در طی فعالیت حرفه ای خود استفاده از یکی از شاخص ترین مصالح ساختمانی مدرن یعنی بتن را به نهایت زیبایی رساند و کارهای وی مورد تقلید جهانی قرار گرفت.

…کتاب های لوکوربوزیه :

–   به سوی معماری
–   تجزیه و تحلیل لوکور بوزیه
–   زیبایی شناسی معماری
–   منشور اتن
–   به سوی یک معماری نوین
–   شهر اینده

 

لوکوربوزیه در سال 1921 کتابی را تحت عنوان «به سوی یک معماری نوین» منتشر نمود، که تحولی اساسی در نوع نگرش به معماری به وجود آورد و می توان ان رامنشور بینش مدرن در معماری محسوب نمود. او در ابتدای کتاب نوشته است:

” عصر بزرگی آغاز شده است. روح جدیدی وجود دارد. انبوهی کار که با این روح جدید طراحی می‌شود در مقابل ما قرار دارد، با این امر به ویژه باید در تولید صنعتی مواجه شد. رسم و عادت معماری را دچار خفقان کرده است. سبک ها دروغی بیش نیستند. سبک وحدت اصل است که به همه‌ی کارهای یک عصر روح می‌بخشد، محصولی از حالتی ذهنی است که خصلت ویژه‌ی خود را داراست. عصر ما روز به روز سبک خودش را تعیین می‌کند. چشمان ما، متأسفانه هنوز قادر به تشخیص آن نیستند.”

اصول مکتب شیکاگو:

1.استفاده از بتن برای استراکچر ساختمان
2.نمایش بدون هراس وواهمه ی استراکچر درنمای ساختمان
3.عدم تقلیدازسبک های گذشته
4.استفاده نکردن از تزئینات در صنعت ساختمان سازی
5.استفاده ازپنجره های عریض و طویل

به همراه معرفی آثار معروف این معمار

این فایل پاورپوینت در 53 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *