دانلود ترجمه مقاله مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های اطلاعاتی سلامت


دانلود ترجمه مقاله مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های اطلاعاتی سلامت

Business Process Re-engineering Application in Healthcare in a Relation to Health Information Systems

چکیده فارسی

کاربرد فناوری مانند سیستم اطلاعاتی بهداشتی در رائه خدامت بهداشتی از جمله خدمات بالینی در مراقبت های بهداشتی تاثیر می گذارد. نظام اطلاعات سلامت در مراقبت های بهداشتی به طور گسترده مورد استفاده برای حمایت از زیرساخت های پزشکی قرار می گیرد. بهبود فرایند بالینی را قادر می سازد تا درک بهتری از سیستم های مراقبت های به عنوان فناوری و روند بالینی فرایند مهندسی مجدد کسب و کار است(BPR).

هدف از این مقاله بررسی استفاده از BPR و اثر ان در بهداشت و درمان مرتبط با سلامت با سیستم های اطالاعاتی (HIS) است. این مقاله همچنین به بررسی عوامل برای موفقیت برای سازمان بهداشت و درمان با اجرای BPR است. در نتیجه استفاده از BPR قبل از اجرای HIS و حتی پس از پیاده سازی می تواند برای بهبود اثربخشی HPS مفید باشد. استفاده از فناوری اطلاعات نیز می تواند یک توانمندسازی برای طراحی مجدد رودر رو داشته باشد که به خصوص در یکپارچه سازی فرایند های متعدد و اتوماسیون می باشد.

بخشی از مقدمه

فناوری اطلاعات(IT) در بسیاری از صنایع با مزایای قابل توجهی  استفاده می شود. علم اطلاعات پزشکی علم استفاده از ابزارهای سیستم تحلیل با توسعه روش الگوریتم برای مدیریت،کنترل فرایند،تصمیم گیری و تجزیه  وتحلیل عملی از دانش پزشکی است. در یک طرف توانایی سازمان بهداشت و درمان انجام عملکرد خود را مانند ثبت سفارش،نوشتن گزارش و سیستم های پشتیبانی را برای کاهش ارتباطات دارد ورسیدن به اهداف می تواند با استفاده از ارائه سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات باشد. و همچنین به عنوان سیستم های اطلاعاتی بهداشتی شناخته شده است. از سوی دیگر برخی از خطرات مانند نارسایی و اثرات منفی بر بیمار یا مربوط به برنامه HIS گزارذش شده است. با این حال سازمان بهداشت و درمان باید در تلاش برای رسیدن به بهترین شکل ممکن از عملکرد می باشد. بنابراین ارزیابی HIS بسیار مهم برای اینکه اطمینان حاصل شود که حداکثر مزایای آن به دست آید. اگر فناوری جدید در مراقبت های بهداشتی به کار گرفته شود فعالیت های کاربر فعلی سازگار نیست. ممکن است باعث نارضایتی کاربران شده و آنها از پذیرش تکنولوژی جدید خودداری کنند.  به عبارت دیگر ارزیابی HIS قادر می سازد که ارزیابی تا چه حد خود را در انجام تصمیم گیرندگان و کاربران به اهداف در حامیت از خدمات بهداشت و درمان کنند. براساس مطالعات مورد بررسی 45% از HIS با توجه به مقاومت کاربرد رد شده است. گزارش شده است که محیط غیر متجانس بین سیستم و عملکرد بالینی شایعتر بوده است . بنابراین توانایی های این فناوری جدید به تناسب با محیط بالینی مهم است. بنابراین برای ارزیابی و طراحی مجدد بالینی ضروری است که فرایند گردش  کار بین فرایندهای بالینی و HIS به عنوان پیاده سازی تکنولوژی اطلاعات در مراقبت های بهداشتی نیاز به طراحی مجدد گردش کار به منظور دستیابی به موفقیت انجام شود.

چکیده لاتین

Technology application such as health information system in health care affects health care delivery including its clinical process. Health information system is used extensively in healthcare to support the infrastructure of medicine. Improving clinical process enables better understanding of healthcare systems as technology and clinical process need to be aligned to each other. One of the introduced techniques which improve clinical process is business process re-engineering (BPR). The aim of this paper is to investigate the application of BPR and its effectiveness in healthcare related to health information systems (HIS); this paper also highlights critical success factors for healthcare organizations to consider while implementing BPR in their process. In conclusion, application of BPR before implementation of HIS or even after implementation can be helpful to improve effectiveness of HIS. Application of IT can also be an enabler for redesign process, particularly in integration of multiple processes and process automation.

این فایل ورد در 15 صفحه به همراه اصل فایل پی دی اف مقاله به خدمتتون ارئه میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *