دانلود فایل موسیقی در عصر دیجیتال: ظهور موسیقی دیجیتال و بازتاب آن بر روی صنعت موسیقی


موسیقی در عصر دیجیتال:

ظهور موسیقی دیجیتال و بازتاب آن بر روی صنعت موسیقی

 

سادی ای. استافورد*

کارشناسی ارشد در پخش و رسانه های نوین

دانشگاه الون

 

چکیده

سیر تکاملی موسیقی دیجیتال که به وضوح در همه جا حضور دارد، حرکت موثر و آشکاری را در راه مشاهده و استفاده از صنعت موسیقی برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان ایجاد نموده است. بنابراین، حضور این فایل های صوتی که بصورت دیجیتالی فشرده هستند، و به آسانی برای همگان با حق الزحمه ای جزئی یا بطور غیر قانونی بصورت دانلود رایگان قابل دسترس شده است، صنعت موسیقی را بر آن داشته تا به ارزیابی دوباره چگونگی سود آوری خارج از شکل هنری شان بپردازند. وب سایت های رسانه های اجتماعی نیز تقاضایی مشهود را از مصرف کنندگان برای هنرمندان به منظور حفظ و نگهداری یک رابطه دیجیتالی بین هنرمند و مصرف کننده ایجاد کرده اند، تا نه تنها اینترنت را به یک وسیله تبلیغاتی برای هنرمندان , بلکه ضرورتی برای سودآوری تبدیل کنند. این ابزارآلات جدید توزیع و بازاریابی موسیقی نه تنها صنعت موسیقی را به سمت سطوح جدیدی پیش برده است, بلکه به همراه هنرمندان و مصرف کنندگانی که دارای برگ برنده اند، در این سالهایی که شرکت های تولید کننده محصولات ضبط و پخش موسیقی (سی دی و صفحات گرامافون) غیر قابل کنترل شده اند, گردبادی از تغییر و تحولات را بوجود آورده است.

*واژگان کلیدی: عصر دیجیتال, صنعت موسیقی, شبکه های اجتماعی, بازاریابی محاوره ای موسیقی, نمونه برداری و دزدی ادبی موسیقی

  1. مقدمه

به گفته باب مارلی، ” آنچه که درباره موسیقی خوب است این است که زمانی که به تو ضربه می زند تو هیچ دردی حس نمیکنی.” اما در وضعیت فعلی ما در عصر دیجیتال, این موسیقی و مردم هستند که موسیقی را طوری خلق کرده اند که بنظر برسد درد تنها از آن حس می شود. از زمانی که عصر دیجیتال قدم به زندگی ما گذارده است، مصرف کنندگان از صنعت موسیقی خواستار تحمل این تغییر و تحولات شده اند، که به نوبه خود، منجر به تخریب مالی دست آورد ها برای این صنعت گردیده است. در جهانی که پر ازکشمکش, ناامیدی اقتصادی, جنگ و جدال و اغتشاشات پایدار بین ملتهاست، تنها یک نهاد وجود دارد که تا حدودی می تواند نفرت واقعی خود را بیان کند و آن موسیقی است. موسیقی بخش جدائی ناپذیر از جامعه ما همانند دیگر جوامع در سرتاسر جهان می باشد. این هنر است که برای تغذیه روح تلاش کرده و سایبانی از احساسات را از طریق آهنگ  به تصویر می کشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم ما در عصری قرار داریم که در آن موسیقی آنقدر سهل الوصول شده است که هر کسی که دارای کامپیوتر باشد می تواند بطور بالقوه یک شبه تبدیل به یک پدیده شود. بسیاری از این تغییرات را می توان به عصر دیجیتال و حضور غیر قابل انکار آن در جهان موسیقی نسبت داد. طبق گفته های ریک کارنِز, رئیس اتحادیه ترانه سرایان آمریکا, “موسیقی دیجیتال تبدیل به آثار صوتی زندگی امریکایی شده است که در همه جا حضور دارد” (DIMA,2008). آنچه که روزی مدل تجاری آسانی برای موفقیت در صنعت موسیقی بوده است از ظهور سریع تکنولوژی های جدید ناشی شده است، که بسیاری از رهبران این صنعت را واداشته تا بررسی کنند که چگونه باید از عهده شکل هنری خود برآیند.

Music in the Digital Age:
The Emergence of Digital Music and
Its Repercussions on the Music Industry
Sadie A. Stafford*
Senior Majoring in Broadcast and New Media
Elon University

The clearly ubiquitous evolution of digital music has created an apparent and drastic shift in the way
consumers and producers view and use the music industry. The presence of these music fles that have been
digitally compressed, thus making them easily attainable to all for a small fee or illegally downloaded for free,
has made the music industry reevaluate how they are to make a proft off their art form. Social media web
sites have also created a visible demand from consumers for artists to maintain a consumer-artist digital relationship, making the Internet not only a promotional vehicle for artists, but also a necessity for proft. These
new means of music distributing and marketing have not only pushed the music industry to new levels, but
has created a whirlwind of changes as record labels are losing control, with artists and consumers having the
upper hand.

این فایل ورد در 17 صفحه + فایل پی دی اف اصل مقاله در 9 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *