دانلود فایل تحقیقی راجب ایدز


مقدمه

ایدز عبارت‌ است‌ از بوجود آمدن‌ ضعف‌ عمده‌ در دستگاه‌ ایمنی‌ بدن‌ این‌ باعث‌ کاهش‌ توانایی‌ بدن‌ در مقابله‌ با عفونتها و توانایی‌ سرکوب‌ سلول‌های‌ غیرطبیعی‌ می‌شود. ویروس‌ ایدز سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در خون‌ و سلول‌های‌ ایمنی‌ موجود در بافت‌ها را درگیر می‌سازد. این‌ سلول‌ها در تولید پادتن‌ برای‌ مقابله‌ با بیماریها و سرطانها نقش‌ دارند. در مجموع‌ باید گفت‌ که‌ایدز یک‌ نوع‌ نقص‌ ایمنی است‌ که‌ در سیر عفونت‌ با ویروس‌ ایدز ایجاد می‌شود.

در قرن بیستم ، دو بیماری ویروسی بطور غیر منتظره شیوع پیدا کردند.جهانگیری آنفلوانزای A در زمستان 1919- 1918 با ظهور مجدد یک ویروس  قدیمی باعث مرگ بیش از 25 میلیون نفر در دنیا شد که شامل 550000 نفر در آمریکا بود. در سال 1981، دنیا برای اولین بار از شیوع بیماری دیگری  یعنی بیماری سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا AIDS آگاه شد. توانایی فاجعه آفرینی این بیماری ویروسی جدید ، هنوز بطور کامل درک نشده است.امروزه مشخص شده که HIV یا ویروس نقص ایمنی انسانی شمپانزه ناشی شده است و نشان داده شده که فرضیه ایجاد ویروس HIV در جمعیت انسانی توسط واکسنهای پولیو صحیح نمی‌باشد. انتقال از شمپانزه‌ها به انسان احتمالا موقعی که این جانوران به عنوان غذا در Sub – Saharan آفریقا ، قصابی می‌شدند از طریق آلودگی زخم‌های انسانی توسط خون جانوران روی داده است. این انتقال احتمالا برای مدت زمانی طولانی مورد توجه نبوده است، اما در نیمه دوم قرن بیستم، توام بودن تحولات اجتماعی منجر به شیوع ایدز شد.

درباره ی اچ آی وی و مبتلایان به ایدز در میان حقوقدانان مسائل مختلفی مطرح بوده که برای حل آن نیاز به راهکار های قانونی از جمله قوانین مصوب مجلس می باشد. مشکلات بیماران مبتلا در محل کار، میان خانواده و در تقابل با سازمان جامعه به دلیل آنکه تا کنون با نگاهی شفاف به مقوله ی ایدز نگریسته نشده به اندازه ایست که لزوم توجه بیشتر قانونگذار و تسریع در تصویب قوانین مرتبط با ایدز را یادآور می شود.

یکی از ضروری ترین نیاز های افراد جامعه در هنگام مواجهه با مشکلات به عنوان اولین قدم در جهت احقاق حقوق خویش برخورداری از توان علمی و سازمان یافته ی شخصی است که بتواند به جای او و برای او تلاش کند. مسلما بیماران مبتلا به ایدز به لحاظ قرارداشتن در وضعیت خاص چه از لحاظ شغلی و درمانی و غیره..می باید بیشتر از دیگران تحت حمایت قانون قرار گیرند.

فلسفه روبان قرمز

در سال1991  گروهی از هنرمندان ، که بسیاری از دوستان آنها بر اثر ابتلاء به ایدز جان خود را از دست داده بودند، با تأسیس گروه ایدز تجسمی (THE VISUAL AIDS ARTISTS CAUCUS) در شهر نیویورک تصمیم گرفتند با به خدمت گرفتن هنر، به نبرد با این بیماری مرگبار بپردازند. اولین بار آنان بودند که روبان قرمز را به عنوان نشان گروه خود انتخاب کردند. پاتریک او کانل ، بنیانگذار گروه ایدز تجسمی ، هنوز هم روی تک تک لباس های خود یک روبان قرمز دارد؛ و البته خود او هم به ایدز مبتلاست. او می گوید: من از ایدز نمی میرم، من با ایدز زندگی می کنم.

این فایل ورد در 45 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *