بررسی نظریات سبک و رویکرد و آثار رم کولهاس


بررسی نظریات سبک و رویکرد و آثار رم کولهاس

آشنایی با معماری معاصر

رم کولهاوس

استاد طراحی معماری وطراحی شهری در دانشگاه هاروارد آمریکااست او مسئولیت هدایت طرح های تحقیقاتی مطالعات ترکیبی کارگاههاوسمینارهایی که بروضع معماری وشهر متمرکز شده اند را در نقاط مختلف جهان به عهده دارد.

کولهاس در سال 1944 درشهر روتردام هلند به دنیا آمد ابتدا روزنامه نگار ونویسنده ی نمایشنامه های  رادیوتلوزیونی بود سپس از سال 1968 تا1972 در مدرسه معماریAA  لندن تحصیل کرد مقاله ی دیوار برلین به مثابه ی معماری 1970ومهاجرت یا زندانیان داوطلبانه ی معماری 1972 حاصل تفکر او در آن مدرسه است.

lدر سال 1972 بورس پژوهشی موسسه هارکنس را جهت تحقیق در آمریکا دریافت کرد ودر دانشگاه کرنل زیر نظر اسوالد ماتیاس اونگرس  به پژوهش  در معماری پرداخت سپس به عنوان محقق مدعو به موسسه مطالعات معماری وشهر IAUS  در نیویورک کتاب  نیویورک تبدار بیانیه ی معطوف به گذشته ای برای مانهاتن را در سال 1978 منتشر کرد.

lکولهاس در سال 1975 دفتر معماری کلانشهر OMA را با الیا و زیو زنگلیش و مادلون یزندروپ در لندن تاسیس کرد و از آن هنگام پروژه های معماری برنامه ریزی و طراحی شهری متعددی را انجام داده است.

lدر سال 1995 به همراه بروس مایو –طراح گرافیک-S.M.L.XL را منتشر کرد .کتابی که کارهای OMA و کولهاس را در زمینه های جامعه ی امروز ساختمان و توسعه شهر ارایه می کرد.

اندیشه های رم کولهاوس

خانه دو دوست روتردام (برش هلندی)

موزه معماری روتردام هلند

ترمینال دریایی زیبروگ بلژیک (برج بابل فعال)

مرکز هنر و تکنولوژی رسانه ای کارلسروهه آلمان ) میدان داروینی)

ساختمان مرکزی و ایستگاه تلوزیون cctv

پارک لاویلت پاریس فرانسه (تراکم بدون ماده)

کتابخانه عمومی سیاتل (آمریکا)

هتل و مرکز همایش  کنار خلیج آگادیر (مراکش) (اسلام پس از انیشتن)

63 اسلاید پاورپوینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *