دانلود پاورپوینت معرفی برنارد چومی – 59 اسلاید


برنارد چومی متولد 25 ژانویه 1944 معمار،نویسنده و معلم سوئیسی است. وی معمولا با دیکانستراکتیویست ها همکاری میکند. او در پاریس و نیویورک زندگی و کار کرده است. برنارد چومی مدرک معماری خود را در سال 1969 از Eth زوریخ دریافت نموده است. او به تدریس معماری در دانشگاه های لندن، انگلستان، نیویورک پرداخته است.

در طول زندگی حرفه ای او به عنوان معمار ، نظریه پرداز ، و یک آکادمیک ، برنارد چومی نقش معماری را در تجربه آزادی های فردی و سیاسی دگرگون ساخته است.از سال 1970، چومی پیرامون اینکه هیچ رابطه ثابتی بین فرم معماری و عملکرد هایی که درون آن اتفاق می افتد وجود ندارد بحث کرده است.

در می 1968 قیام و فعالیت های بین المللی باعث شد وی به طراحی استودیو ها بپردازد و همچنین مشغول تدریس و برگزاری سمینارها در انجمن معماری لندن در اوایل 1970 شد. در آن چهار چوب آموزشی او فیلم و نظریه ادبی را با معماری ترکیب کرد، و کار متفکرانی مانند رولان بارت و میشل فوکو را به منظور دوباره امتحان کردن مسئولیت معماری در تقویت روایت بلامنازع فرهنگی گسترش داد.

برنارد چومی :

معماری، به چهره ای نقاب پوش می ماند نمی توان به راحتی نقاب را پس زد. همواره مخفی است در پس طرح ها، دریافت ها، عادت ها و قید و بندهای فنی، اما همین دشواری در پس زدن نقاب معماری است که آن را این همه خواستنی می‏کند. این‏نقاب‏زدایی لذت‏معماری است.

برنارد چومی :

معماری همیشه در مورد رویدادی بوده که در فضا رخ می‏دهد تا درباره خود فضا.اگر معماری هم مفهوم و هم تجربه فضا و کاربرد، ساختار و انگاره نمودی (نه سلسله مراتبی) است. پس معماری می تواند به جدا ساختن این مقوله ها خاتمه دهد و آنها را به صورت ترکیبهای بی سابقه برنامه ها و فضا ها را در هم ادغام کند. معماری باید به عنوان ترکیب فضاها، رویدادها و حرکت ها بدون هیچ سلسله مراتبی یا اولویتی میان این مفاهیم دیده شود. معماری تنها نظمی است که بنا بر تعریف، مفهوم و تجربه، تصویر ذهنی و ساختار را در هم می‏آمیزد. معماری، مکان ترکیب تمایزهاست.

پارک دلاویلت طرح برنارد چومی از طرحهای مطرح دیکانستراکشن است . چومی در این طرح شبکه ای 120متری را در سرتاسر سایت گسترده است که شمال به جنوب آن حدود هشت مربع و شرق به غرب آن پنج مربع است چومی این را به عنوان سیستمی از نقاط در نظر گرفت و او در نقاط تقاطع به جز جایی که نقطه ی تقاطع در داخل ساختمان های بزرگتر قرار می گیرد یک فولی قرار          می دهد.

برنامه فیزیکی این پروژه شامل تعدادی ساختمان ، فضای رفت و آمد و فضای باز بود . در این طرح برنارد چومی این سه مجموعه را مجزا از هم نمی بیند و آنها را به صورت سه لایه روی هم قرار می دهد . او ساختمان های با اشکال مختلف را در سایت پروژه پخش می کند تا هر کس معنای متناسب با درک خود را برداشت کند . همچنانکه دریدا می گوید : دال را در دشت معنا پخش کنید تا هرکس مدلول خود را از آن برداشت کند .

عدم ثبات و ناپایداری ، برای سایه بان   های پاده رو در پارک به صورت هنرمندانه ای به نمایش گذاشته شده است .

طرح ساختمان باید منعکس کننده جهان متکثر کنونی باشد و به قرائت ها و تفسیر های مختلف از طرح اجازه بروز دهد .

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:59
حجم: 11.3 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *