ارزشیابی باز:
باتوجه به کلیه ویزگیهای مثبت ذهنی دانش آموزان،معلمان باید محدوده ی معینی ازیادگیری آنها را درنظر گرفته وبرای پرورش آن بکوشند.
مثلا“میتوان باطراحی سوالاتی که دانش آموزبتواند بااستفاده ازمتن کتاب جواب دهد.
بااستفاده ازمتن سوالی یا نقشه ی مفهومی راطراحی کند.
نظر شخصی خودرابگوید.
ارزشیابی گروهی:
طبق امارها اکثرافرادی که ازکار اخراج می شوند به دلیل این است که نمیتوانند بادیگران به
درستی کارکنند.کارگروهی باعث می شوددانش آموزان درفعالیت های اجتماعی موفق باشند.
[download id=”64828″]