چگونه گرافیک خود را بهبود ببخشیم؟


۱۴۰۲۰۵_EYE_05.jpg.CROP.original-original

فکر می کنید برای طراحی خوب چه چیزی لازم است؟ شاید بگویید باید با استعداد بود، اما این کافی نیست. آن چه در این امر بیش از هر مورد دیگری نقش تعیین کننده دارد، نوع نگرش شما به موضوع طراحی ست همچنین اعتماد به نفس شما و هدفتان از طراحی.

چگونه گرافیک خود را بهبود ببخشیم؟

اگر از رهنمودهایی که در ادامه مطلب برای شما ذکر خواهیم کرد به درستی استفاده نمایید، بدون شک به شما در پیشرفت و بهبود مهارت های طراحیکمک خواهد کرد.

مشاهده کنید: طرح ها و گرافیک های مختلف را مشاهده و بررسی نمایید. منبع مهم نیست. شما می توانید هر نوع گرافیک قوی را مبنا قرار دهید. این کار موجب تقویت قدرت تجسم و پرورش ایده های جدید در ذهن شما خواهد شد.

۶۲۰۸۹۲_۳۶۳۱۴۸۸۷۰۴۲۵۰۲۳_۸۱۸۷۵۳۶۹_o

اجرا: حتما دیگران را هنگام طراحی زیر نظر بگیرید. این کار راهنمای خوبی برای شما خواهد بود و در امر طراحی بسیار مهم است، مشاهده نحوه طراحی سایرین و کوشش برای پیاده سازی طرح موجب تقویت اعتماد به نفس شما برای خلق اثری قوی خواهد شد.

جمع آوری طرح های خوب و قوی: کتاب ها، مجلات، سایت های اینترنتی معتبر و سایر مراجع طراحی می تواند منبع مناسبی برای به دست آوردن طرح های مناسب باشد. این طرح ها را جمع آوری نموده و از آن ها در جهت تقویت دست خودتان بهره ببرید. این طرح ها به شما در ایده پردازی صحیح کمک شایانی خواهد کرد.

تقلید: استفاده از گرافیک های قوی و مناسب می تواند عامل مناسبی در جهت پیشرفت طراحی شما باشد اما همواره به خاطر داشته باشید که تقلید صرف در هنر طراحی شما را به سقوط می کشاند. پس طرح های تقلیدی در واقع تنها نوعی آزمون برای تقویت است.

eskis (14)

اعتماد به نفس: اعتماد به نفس نه تنها در طراحی بلکه در هر عمل دیگر می تواند عاملی موثر در تعیین سطح موفقیت شما باشد. هرگز خود را نبازید و دلسرد نشوید. هرچقدر اعتماد به نفس خود را بیشتر تقویت نمایید، طرح های خلاقانه تری ارائه خواهید داد. به خود بگویید: تو می توانی!

خلاقیت: خلاقیت همان چیزی ست که شما را خاص و متفاوت جلوه می دهد. کارهای خلاقانه بیشتر و سریع تر مورد توجه عموم قرار می گیرند یا به عبارت ساده تر، بهتر دیده می شوند. دنبال چیزهایی باشید که کمتر مورد توجه شما بوده اند وشاید تاکنون حتی به آن ها دقت نکردید. این کار به خلاقیت شما منجر خواهد شد.

۴fd۰

راحتی: به هیچ عنوان از اشتباه کردن و ریسک کردن نترسید. هربار که اشتباه می کنید به خود بگویید باز هم تلاش خواهم کرد. ریسک کردن تنها راه یادگیری و پیشرفت است. اشتباه شما در طراحی می تواند به کمک ذهن خلاق و ذهنیت مثبتتان به بخش جالب و زیبایی بخش طراحی شما تبدیل شود. بهتر است کمی به این موضوع فکر کنید. با یک نگرش کاملا مثبت بر دودلی خود غلبه نمایید.

تمرین: به نظر شما پیشرفت بدون تمرین و ممارست ممکن است؟! قطعا خیر!
پس به طور مداوم طراحی را تمرین نمایید. چگونه و کجا مهم نیست، فقط دستتان را عادت دهید که آنچه را در ذهن می پرورید و یا با چشم می بینید بر روی کاغذ پیاده کند.

eskis

استقامت: شما باید در خلق گرافیک های خوب ثابت قدم باشید و امید خود را از دست ندهید. هر حرکتی حتی یک نقطه یا یک خط می تواند شما را به طراحی عالی برساند. اغلب آخرین کارها بر روی یک طرح نقطه اوج کار است پس هرگز تسلیم نشوید.

این امر را همواره به خاطر بیاورید که شما با تمرین و کشیدن طرح های درست یا غلط بدتر نخواهید شد بلکه مطمئنا نسبت به پیش از این پیشرفت خواهید کرد. طراحی مداوم شما را در تشخیص تواناییهایتان کمک می کند.

انتقادپذیری: از افراد مطلع و کاربلد بخواهید در مورد کار شما قضاوت کنند و ایرادهای آن را گوشزد نمایند. بدون نقد، شما اشتباهات خود را بیشتر و بارها تکرار خواهید کرد شما سعی کنید انتقادها را بپذیرید و به کار ببندید.

پیشرفت: همیشه سعی کنید توانایی های خود را گسترش دهید و درک خود را بالا ببرید. پیشرفت نیاز به تمرین مداوم و انتقادپذیری بالا دارد.

eskis (18)

مشارکت: وقتی شما سایرین را وارد کار خود می کنید و درمورد اطلاعاتی که دارید با آن ها وارد بحث می شوید در واقع خود را تقویت می نمایید و به اطلاعات خود می افزایید. این کار موجب یادآوری اطلاعات ذهنی خودتان نیز می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *