دانلود الگویی برای شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی‌های سیستم


الگویی برای شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی‌های سیستم
چکیده مقاله:
امروزه یکی از مشکلات اساسی سازمان‌ها، در ایجاد نظام‌های ارزیابی عملکرد، شناسایی شاخص¬های کلیدی مناسب است. در بین الگوهای ارزیابی و عملکرد، در سال‌های اخیر، کارت امتیازی متوازن از اقبال بیشتری برخوردار بوده است؛ اما در عمل بسیاری از پروژه‌های ارزیابی متوازن با شکست مواجه می‌شود. از مهم‌ترین دلایل شکست در استقرار نظام ارزیابی متوازن ضعف در انتخاب شاخص‌های کلیدی مناسب است. انتخاب شاخص‌های کلیدی عملکرد نیاز به درک عمیق از فرایندهای کسب‌وکار سازمان و بهره بردن از نگرشی سیستمی دارد.
شبیه‌سازی به وسیله پویایی‌های سیستم، به مثابه یکی از کاربردهای تفکر سیستمی، می‌تواند در شناسایی و انتخاب صحیح شاخص‌های کلیدی عملکرد بسیار مفید باشد. در این مقاله، با معرفی الگویی مفهومی، چگونگی بهره‌گیری از توانایی‌های پویایی‌شناسی سیستم‌ها در انتخاب شاخص‌های کلیدی عملکرد تشریح شده است. بدین منظور، با توجه به مطالب استخراج‌شده از ادبیات موضوع، روش‌شناسی چندمرحله‌ای برای انتخاب شاخص‌های کلیدی عملکرد با تکیه بر الگو‌سازی به وسیله پویایی‌شناسی سیستم‌ها، که از لحاظ مفهومی دارای نوآوری بود، طراحی شد. سپس، برای اطمینان از اعتبار الگوی طراحی‌شده، در اختیار خبرگان قرار داده شد و، پس از بازنگری و اصلاح، تأیید شد.
کلیدواژگان:
شاخص‌های کلیدی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
پویایی‌های سیستم
نقشه راهبرد

این فایل پی دی اف در 20 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *