دانلود پاورپوینت نمونه های خارجی سفارت خانه


درس : طراحی معماری 2 کارشناسی ارشد

فهرست مطالب:
ساختمان سفارت چین در بریتانیا
فلیکس کلاوس وکین کان 
سفارت هلند ، ماپوتو ، موزامبیک
کولهاوس
سفارت هلند ، برلین ، آلمان

ساختمان سفارت چین در بریتانیا

سفارت چین در بریتانیا در 49/51 محل پورتلند واقع شده است.

این ساختمان در اصل در سال 1785 ساخته شد، همکاری طراحی شده توسط رابرت آدام و برادرش جیمز آدام، دو تن از معماران مشهور بریتانیایی است.

جبهه ورودی

در سال 1972 رابطه دیپلماتیک میان چین و بریتانیا دوباره برقرار شد و در سال 1973 به درخواست مقامات چینی ساختمان قدیمی تخریب و ساختمان جدید بنا گردید پس از مشاوره توافق گردید که کل ساختمان تخریب و نمای قبلی در ساختمان جدید حفظ شود.

سفارت ایتالیا در ایران  سال 1940  روسی مارکوف

داخل ساختمان معرف بسیاری از ویژگیهای معماری ایران است ، اما با اینحال مجموعه این پروژه های معماری مشخصا دارای استیل اروپایی میباشد که در آن دور  بسیار مرسوم بود.

ستونهای حامل با سبک کلاسیک یونانی و سر ستونهایش سقف و گچبری های تزئینی اش، درهای دولایه یا استیل پالادیو ، دکورهای گچی اطراف آیینه ها،طاقچه ها و شومینه های تزیین شده و دکورهای بالای درها ،همگی نشان از استیل اروپایی دارد. استیلی که دراواخر حکومت مظفر الدین شاه جای خود را در ایران باز نمود.

سفارتخانه جدید هلند در موزامبیک  2004  فلیکس کلاوس وکین کان

این بنای جدید در واکنش به شرایط خاص ماپوتو به نرمی و با ملاحظه گام بر میدارد. به گفنه کان فقط یازده کشو در دنیا فقیرتر از موزامبیک اند و تنها 12 کشور دنیا از هلند ثروتمند تر اند. بنابر این،پیوند بین این دو حد،ضبط و ربط سنجیده ای را ایجاب میکرد ساختمان کاملا معقول و تودار ( سبک خاص این دو معمار) در لبه بخش مرکزی ماپوتو قرار گرفته است.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 28
حجم: 41 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *