دانلود پاورپوینت بازشوها و پنجره ها در ساختمان


فهرست

اهمیت پروژه
کارایی پنجره
انواع پنجره
موقعیت پنجره
اندازه پنجره
شیشه
انواع شیشه
ضوابط انتخاب شیشه
نمونه های بازشو (ورودی)
سایبان
انواع سایبان
محاسبه طراحی سایبان
منابع
جزییات ساختاری که بر کیفیت و ویژگی ساختارها دلالت دارند از جمله مهم ترین مقوله های معماری محسوب می شوند.با ایجاد ارتباط بین فضا های داخلی و خارجی،بازشوها همواره از نقش های کارکردی ساختمان ها به شمار رفته اند که بر حسب شرایط اجتماعی، فرهنگی و آب و هوایی نحوه اعمال آن ها نیز متفاوت بوده است.تلفیق جزییات ساختاری با جدا سازهای شیشه ای به گونه ای که در خلال اعمال راه کارهای مختلف کنار روند و دنیایی را به فضای خارج باز کنند و یا پرده ای از فضای اسرار آمیز درون را بردارند همواره از مضامین مورد توجه در عرصه معماری ساختارها بوده است.

پس پنجره از نظر طراحی سه کار انجام می دهد نور رسانی ، تامین دید ، پیوند درون و بیرون وتهویه . در بنا های مذهبی و درونگرا پنجره بیشتر برای نوررسانی طراحی میشود.

انواع پنجره از نظر جهت بازشو:

1 . پنجره بازشو به طرف داخل

پنجره باز شو از خارج
بازشو رو به بالا
بازشو رو به پایین
باز شو کشویی
پنجره :

نشان زندگی انسان ،چشمکی به رهگذران ، چشم ساختمان که به آدمی امکان می دهد بدون دیده شدن به جهان خارج بنگرد،پذیرای نور روز و پرتو های خورشید که سطوح و اشیاء را روشن میکنند،سرچشمه ی هوای تازه وگاه محل تبادل کلام و بو…

پنجره در حکم چشم ،دهان ، بینی و گوش بناست و نه تنها نقش تعیین کننده ای در ظاهر بنا دارد ، بلکه واسطه ای است که به ساکنان بنا امکان می دهد تا مکانی را که جزئی از آن هستند ببینند ، بشنوند و حس کنند.

میزان نور رسانی پنجره در نزدیکی سقف چند برابر بیشتر از نور رسانی آن در نزدیکی زمین است.

پهنای کلی تمام پنجره ها باید حداقل  به 0.1از پهنای تمام دیوار ها برسد.

برای اتاق های کاری که 3.5متر یا بیشتر ارتفاع دارند ، نور انتقالی از سطح پنجره ها باید حداقل 30% از سطح دیوار های بیرونی باشد.

هر چه زاویه ورود بزرگتر باشد، پنجره ها نیز باید بزرگتر باشد.این بدین علت است که هر چه واحد های همسایگی به یکدیگر نزدیکتر باشند،زاویه ورود بزرگتر و نور کمتری به داخل خانه ها نفوذ خواهد کرد.

پنجره های UPVC

پنجره های UPVC از ماده سخت و محکم UPVC ساخته شده است. شکل چند محفظه ای آن باعث می شود در مقابل هدر رفتن گرما و سرما و تعریق مقاوم باشد. UPVC زمانیکه در برابر گرما و سرمای خیلی زیاد قرار می گیرد تغییر شکل نمی دهد. هسته فلزی آن تضمین می کند که UPVC فرم و پایداری خود را حفظ می کند. گوشه های دربها و پنجره های UPVC به صورت مکانیکی بهم متصل نمی شوند بلکه به یکدیگر جوش داده می شوند که باعث می گردد درب یا پنجره به صورت یک قالب بهم پیوسته و یک تکه باشد
پدیده گرم شدن کره زمین، مشکل بزرگی است که در حال حاضر نگرانی های زیادی را به وجود آورده است. اگرچه در طول حیات این سیاره، آب و هوا به دفعات تغییر پیدا کرده اما پیش بینی شده که سال های نیمه دوم قرن حاضر گرم ترین سال های پانصد سال اخیر خواهد بود و در سال 2100 به علت گرمایش فوق العاده، کره زمین؛ خشکسالی شدید، گرمای سوزان، فوران های آتشفشانی، زمین لرزه ها و طوفان های سهمناکی را تجربه خواهد نمود. با شدت یافتن این پدیده، جنگل ها و مراتع طبیعی فراوانی بر اثر آتش سوزی از بین خواهند رفت. سطح آب دریا به دلیل ذوب شدن سریع و دور از انتظار یخچال های قطبی، بین 1 تا 2 متر بالا آمده و بسیاری از شهرهای ساحلی و جزایر برای همیشه به زیر آب فرو خواهند رفت.
همچنین گفته شده که تا سال 2050 بیش از یک میلیون گونه از موجودات زنده اعم از گیاهان و جانوران ناپدید شده و تقریبا از هر ده گونه، یکی از آنها منقرض خواهد شد. حتی به عقیده محققان، در قرن آینده بخش هایی از کره زمین به دلیل گرمای بیش از حد غیر قابل سکونت خواهد شد.
گرمایش زمین، جدی ترین شکل تغییرات آب و هوایی است که دنیا تاکنون به خود دیده است. طبق اطلاعات ناسا NASA)) زمین، گرم ترین دوران خود را در دهه اخیر تجربه نموده و سال 2005 گرم ترین سال این دهه بوده است. بر اساس تحقیقات محققان مؤسسه تکنولوژی ماساچوست MIT، از دهه 1970 شدت و طول مدت تندبادها و گردبادها افزایش بی سابقه ای داشته است. و این موضوع به خاطر افزایش انتشار گازهای گلخانه ای است که منجر به افزایش میانگین درجه حرارت زمین شده و به همین دلیل میزان بارش برف کاهش یافته است. در کل می توان گفت که تمامی ساکنان کره زمین از تاثیرات منفی ناشی از گرمایش جهانی متضرر شده اند.

این فایل پاورپوینت در 38 صفحه به خدمتتون ارئه میشود.