فوتوریسم


دانلود پاورپوینت سبک فوتوریسم

futurismeموضوع تحقیق: فتوریسم

1: فوتوریسم یا فیوچریسم از ریشه «فوتور» یا «فیوچر»به معنى آینده نگرى

2: آینده نگری یا فوتوریسم یکی از جنبش هاى هنرى اوایل قرن بیستم بود.

3: مرکز این جنبش در ایتالیا و روسیه بوده و در کشورهای دیگر نیز وجود داشت.

4: فتوریست‌ها در بسیاری از زمینه‌ها مانند نقاشى، مجسمه سازى، سفالگرى، تئاتر، موسیقى، معمارى و حتی آشپزى فعالیت داشتند.

5: فوتوریستها انقلابیونی بودند که نهضت و فعالیتهایشان را با مخالفت علیه مکتب سمبولیسم آغاز کردند.

6: برعکس سمبولیست ها با امید و نگاه به آینده، به هنر و تجربه گذشتگان پشت کردند. به همین دلیل به فوتوریسم که به دنبال سازندگی هنری و ادبی بود، مکتب «سنت شکن آینده نگر» لقب داده اند.

7: میان مکتبهای ادبی از جمله انسانگرایانه ترین و پیشروترین نهضتها بود که تحول عمیقی در ادبیات و هنر جهان معاصر به وجود آورد.

8: این مکتب هنر و ادبیات نوین را به دنیای مدرن و امروزی عرضه کرد و پنجره ای روبه آینده و مکتبهای قرن بیستم گشود.

جنبش فوتوریسم :
1: این جنبش به مدت 3قرن پس از ظهور باروک در ایتالیا وبعد از جنگ جهانی اول ظهور کرد.
2: وپدید آورندگان این جنبش  خواستار جهانی بودند که یکسره خود را با شرایط جدید به وجود آمده در اثر انقلاب صنعتی وظهور تکنولوژی جدید تطبیق دهد وآن چه را که مربوط به جهان
قبل از صنعت مدرن است از تاریخ حذف گنند.
3: این جنیش نسبتا عمر کوتاهی داشت و شروع جنگ جهانی اول  آغازی بود بر پایان این جنبش که می خواست در تاریخ معماری تحولی جدید ایجاد کند.
4: هیچ ساختمان مهمی به این سبک ساخته نشد.
5: بلند مرتبه سازی همه از مواردی بودند که بعد ها تاثیر بسیاری برافکار وطرح های معماران مدرن متعالی همچون کوربوزیه وگروپیوس وهمچنین سبک هایی چون کانستراکتیوسم وهای -تک گذاشتند.
6: فوتوریسم پیش از جنگ جهانگیر اول به کلی از بین رفت.

در آثار فوتوریستها، مناظر طبیعی مانند جنگل، کوه، ساحل و در کل طبیعت جایی ندارد زیرا آنها غرق در زندگی پرهیاهوی شهری و صنعتی شده اند. ادبیات فوتوریستی مانند سیل خروشان و سرکش، مانند پرنده بلند پرواز و آزاد، مانند انسان تب دار بی قرار و تب آلود است .

بحث اصلی در فوتوریسم پویایی ، حرکت و سرعت بود و سمبل کار آنها ماشین بود و سعی داشتند همه چیز را به سمت ماشینی شدن ببرند .

فوتوریست ها عاشق حرکت، سرعت، سروصدا، هیاهو، صنعت، ماشین، آلودگی و شهرها بودند و این چیزها بود که آنها را به هیجان می آورد.

فوتوریسم با هرگونه ابراز احساس ها و بیان هیجان های درونی شاعر و رعایت قانون های دستور زبان و معانی و بیان مخالف است و آزادی کلمه های غیرشاعرانه را خواستار است و برای بیان این مقصود کلمه های مقطع و نامربوطی شبیه به اصطلاح های تلگرافی از خود می سازد.

اصول کلی آینده‌گری:

هنرمندان آینده‌گر (فوتوریست) تاکید زیادی بر یکی شدن نقاشی و تماشاگر می‌کردند و می‌گفتند «باید تماشاگر را در مرکز نقاشی قرار داد تا به درک اجتماعی حیرت آور درون نقاشی‌های این سبک پی ببرد» و این امر باعث پدید آمدن دیدگاه ماشینی و مدرن آنها نسبت به نقاشی شد , آنها به کشفیات و دیدگاه‌های علمی با تحسین بسیاری نگاه می‌کردند و بر روی حرکت در نقاشی تاکید زیادی می‌کردند که این امر باعث پیدایش «کارتون» و یا بویانمایی شد. نقاشان فوتوریست در سال 1909 اعلام کردند : ” باید آشفتگی زندگی امروزی که از آهن و فولاد ، و نخوت و سرعت جنون آمیز تشکیل شده را به بیان هنری درآورد. این نقاشان با شعار ” مرگ هنر گذشته ” از ویژگی های دوران معاصر مثل سرعت ، ماشین ، تحرک ، جسارت و مخاطره جویی حمایت می کردند. مثلا برای نشان دادن حرکت ، انسان را با تعداد زیادی دست و دیگر اجزای بدن در نظمی هندسی می کشیدند با این تعبیر که انسان در حال دویدن نه دو پا بلکه بیست یا بیشتر پا دارد.

این پاورپوینت در 25 اسلاید می باشد ،