دانلود پروژه پایان نامه کاردانی با موضوع بازی دوز (XO) هوشمند


form1.3

چکیده

بازی دوز یا XO با زبان برنامه نویسی  Visual Basic 6نوشته شده است و بر حسب سه درجه Easy , Normal , Hard است که بصوت هوشمند می باشد. یعنی هر حرکت بازیکن که کاربر User)) می باشد با حرکت کامپیوتر جواب داده می شود و در انتها کسی برنده بازی اعلام می شود که در سه ردیف پشت سر هم خانه های جدول را پر کند. این بازی جنبه سرگرمی دارد.

مقدمه

بازی دوز (XO) با Visual Basic 6.0 در سال 1391 طراحی و نوشته شده است. این بازی جنبه سرگرمی دارد.

تاریخچه زبان Basic

پیدایش و فراگیر شدن سیستم عامل Windows در سال های اخیر، باعث تولید زبان های برنامه نویسی مبتنی بر اشیاء (شئ گرا) شد که زیر ساخت تمامی این زبان های برنامه نویسی اشیاء هستند.

وظیفه اصلی برنامه نویس شناسایی اشیاء و نحوه ارتباط متقابل اشیاء با یکدیگر و هدایت آنها برای گرفتن نتیجه دلخواه در مسیر لازم است و Visual Basic یکی از شناخته شده ترین زبان های برنامه نویسی تحت ویندوز است.

Basic سرنام Beginer’s All-purpose Symbolic Instruction Code به معنی زبان نمادی همه منظوره برای افراد مبتدی است. زبان بیسیک طی چندین مرحله در طول 35 سال تکمیل شده است، اما در اکثر قسمت ها ساختار اصلی خود را حفظ نموده است.

زمانی که Microsoft تصمیم گرفت از بیسیک به عنوان زبان اصلی برنامه نویسی استفاده کند، عملیاتی را با آن اضافه کرد. بدین منظور، چندین نمونه از بیسیک با نام های مختلف مانند: Q Basic , BasicA, GW Basic , Mbasic را ایجاد کرد.

با پیدایش ویندوز زبان های بیسیک که تحت Dos بودند، در محیط ویندوز کارایی نداشتند.

بنابراین مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه ای از این زبان را به نام Visual Basic که تحت ویندوز می باشد را ارائه کند که قسمت عمده ی این زبان از اجزای گرافیکی تشکیل شده است.

توضیحاتی درباره بازی:

این بازی از چهار فرم تشکیل شده است. هنگامی که بازی اجرا می شود فرم اول نمایش داده می شود. Form1 شامل دو انتخاب Play Game و Exit می باشد که میتوان انتخاب کرد که وارد بازی شویم یا خارج شویم.

با انتخاب گزینه Play Game وارد صفحه بعدی می شویم. صفحه بعد Form 2 می باشد که میتوان در آن سطح بازی را انتخاب کرد. با انتخاب گزینه Normal سطح نرمال بازی که فرم سوم می باشد اجرا می شود و با انتخاب گزینه Hard/Easy وارد سطح سخت و آسان بازی می شویم یعنی Form 4 اجرا می شود و در این فرم می توانیم سطح سخت و آسان را انتخاب کنیم. دلیل اینکه سطح سخت و آسان بازی در یک فرم قرار گرفته به این دلیل است که طراحی بازی به گونه ای است که در این فرم با انتخاب سطح سخت دقت کامپیوتر بالا و در همین فرم با انتخاب سطح آسان دقت کامپیوتر پایین     می آید ضمن اینکه تمامی کدهای نوشته شده دارای Comment انگلیسی (توضیحات) می باشد.

عنوان صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………………………… 1

تاریخچه زبان بیسیک ……………………………………………………………………………….. 2

توضیحاتی درباره بازی ……………………………………………………………………………….. 3

1- فرم اول ………………………………………………………………………………………………. 4

1-1 کدهای تایمر فرم اول ………………………………………………………… 4

1-2 کدهای MouseMove در فرم اول ……………………………………….. 5

1-3 کد های Play Game , Exit ……………………………………………… 7

2- فرم دوم ……………………………………………………………………………….. 7

2-1 کدهای تایمر فرم دوم ……………………………………………………….. 8

2-2 کدهای MouseMove در فرم دوم ………………………………………………. 8

2-3 کدهای Hard/Easy , Normal , Back ………………………. 9

3- فرم سوم و شی های بکار رفته در این فرم ……………………………………………………….. 10

3-1 کدهای تایمرهای فرم سوم ……………………………………………………….. 11

3-2 کدهای منوی فایل در فرم سوم …………………………………………………. 13

3-3 کدهای Play Again , Exit ……………………………………………………….. 14

3-4 کدهای Command های بازی …………………………………………………. 14

4- فرم چهارم و شی های بکار رفته در این فرم ……………………………………………….. 18

4-1 کدهای دکمه FistComputer/Hard …………………………… 18

4-2 کدهای دکمه FirstMe/Easy …………………………………………………….. 19

4-3 کدهای Command های بازی …………………………………………… 19

5- کدهای مربوط به Function ها …………………………………………………………. 46

5-1 کدهای CHECK Function …………………………………………………………………………. 46

5-2 کدهای Clear Function …………………………………………………. 64

6- تصاویر ……………………………………………………. 66

منبع …………………………………………………. 67

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *