دانلود پژوهش بی خطرساز کردن زباله های عفونی به روش هایدروکلاو


index

چکیده :

زباله های بیمارستانی شامل موادی هستند که با توجه به نوع کار و وظیفه در هر بخش بیمارستانی متفاوت می باشند.

مواد زاید عفونی : این مواد شامل جرم های پاتوژن در غلظت های مختلف هستند که می توانند به سادگی منجر به بیماری شوند. این زباله ها تقریبا 10 درصد کل زباله های بیمارستانی را تشکیل می دهند.

مواد زاید دارویی : شامل داروهای پس مانده و محصولات جانبی درمان و داروهای فاسد شده یا موادشیمیایی هستند که تاحدود زیادی در زباله سوزهای بیمارستانی وجود دارد. زباله سوزها این زباله های خطرناک را می سوزاند بی آن که آنها را استریل کند. دود و شیرآبه هایی که از آنها خارج می شود سرطان زا و بسیار خطرناک است. هایدروکلاو دستگاهی است که این زباله های خطرناک را نمی سوزاند بلکه خرد کرده و استریل می کند و شیرآبه حاصل از این زباله ها ضدعفونی شده و به فاضلاب ریخته می شود که خطرناک نمی باشد.

کلمات کلیدی : زباله های بیمارستانی – مواد زاید عفونی – مواد زاید دارویی – زباله سوزها – هایدروکلاو

مقدمه

یکی از روش هایی که در گذشته بسیار مطرح بوده سوزاندن زباله ها است. سوزاندن به مثابه یک تکنیک باسابقه توانایی خود را در دفع توام زباله های پزشکی و زباله های دیگر بیمارستانی شامل زباله های پاتولوژیک (مانند بخش هایی از بدن و بافت ها) زباله هایی با منشا شیمی درمانی و زباله های جامد وسایل مراقبت های بهداشتی به اثبات رسانده است. دفع توام انواع زباله های پزشکی با یک وسیله در محل تولید و یا خارج از محل از نقاط قوت این روش محسوب می شود. وقتی عمل در درجه حرارت بالایی انجام گیرد زباله سوز با کارایی بیشتری موجب کشته شدن عوامل بیولوژیک بیماری زا می گردد. زباله سوزها به طور قابل ملاحظه ای موجب کاهش 90 درصد حجم زباله ها می شوند بنابراین فضای بسیار کمی نیز برای دفع بقایای آن موردنیاز است. تغییر فیزیکی حاصل از سوزاندن موجب می شود دیگر نیازی به آسیاب کردن زباله ها نخواهد بود. اگر بهترین زباله سوزها به تکنولوژی های جدید کنترل آلودگی هوا مجهز شوند ، ذرات ریز ، فلزات سنگین و گازهای آلی مانند دی اکسین ها و فوران ها با کارآیی خوبی جذب می شوند. با این حال با تکنولوژی های مدرن ، زباله سوزهای موجود مانند یک تکنولوژی قدیمی رخ می نمایند. کارآیی احتراق می توانند متغیر باشد و کمترین کارایی موقعی دیده می شود که متناوبا زباله هایی مرطوب مانند قوطی های حاوی مایعات وارد زباله سوز شود که منجر به انباشته شدن مواد غیرقابل اشتعال در زباله سوز خواهد شد.

این پژوهش در قالب یک فایل ورد 12 صفحه ای خدمت شما عزیزان ارائه میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *