دانلود فایل پاورپوینت معماری یونان باستان


Picture1

کشور یونان با مساحت تقریبی 46500 (چهل و شش هزار و پانصد کیلومتر مربع)، در جنوب شرقی اروپا و در کرانه های شمال شرقی دریای مدیترانه قرار گرفته است. این سرزمین از شمال به مقدونیه و بلغارستان، از شمال شرقی به ترکیه، از شرق به دریای اژه، از جنوب به دریای مدیترانه و از سمت شمال غربی به کشور آلبانی محدود می شود. یونان سرزمینی کوهستانی است که در انتهای جنوبی شبه جزیره بالکان قرار دارد و قسمت اعظمی از قسمت جنوبی این شبه جزیره در دریا پیش رفته است. این سرزمین پوشیده از رشته کوه های فراوانی است که به علت کوهستانی بودن، قابل سکونت و مستعد برای فعالیت های کشاورزی است .

بر اساس تقسیمات جغرافیای تاریخی، یونان باستان سه ناحیه مهم را در بر می گرفته است:

  1. بخش جنوبی شبه جزیره بالکان.
  2. جزایر واقع در دریای اژه، معروف به جزایر ایونی.
  3. کرانه های غربی آسیای صغیر که در تاریخ اقتصادی و اقتدار سیاسی یونان اهمیت فوق العاده ای داشته اند.
  1. جزایر واقع در دریای اژه:

قسمت عمده ای از سرزمین یونان باستان از جزایر متعددی که شمار زیادی از آنها در دریای اژه قرار دارند و معروف به جزایر ایونی هستند، تشکیل شده است. جزایری از جمله کرت، کوپرس (قبرس)، مجموعه جزایر سیکلاد، مجمع الجزایر اسپوراد، در این دریا قرار دارند.

کرانه های غربی آسیای صغیر:

ساحل غربی آسیای صغیر معروف به فریژی هلس پونتی (Phrygie Hellespontique) است که پایتخت آن شهر معروف تروا بوده و یکی از مراکز عمده تمدن قدیم محسوب می شده است. از میان دیگر شهر های یونانی در محدوده آسیای صغیر، می توان به لیدی و کاری اشاره کرد.

معماری یونان باستان

باستان شناسی یونان نیز مانند سایر کشور ها، دارای یکصد سال عمر است. هنر یونان را تنها نباید در سرزمین اصلی آن جستجو کرد زیرا با گسترش متصرفات یونان در دوره اسکندر و نفوذ هنر یونان در کشور های مفتوحه و علاقه ای که یونان در هلنیزه کردن دنیای آن زمان داشت، موجب گردید که هنر یونان در مقیاس وسیعی گسترش یابد. این هنر در سرزمین های متصرفه، با ترکیب هنر بومی و محلی، رنگ تازه ای گرفت که نه شیوه خالص یونانی در بر داشت و نه چندان هنر محلی بود بلکه هنر کاملاً التقاطی بود. البته در ایران نفوذ هنر یونانی پیش از دوره اسکندر، در زمان هخامنشی به خوبی دیده می شود. ؟

با از بین رفتن نفوذ سیاسی یونان بر کشور های متصرفه، هنر محلی این کشور ها با کیفیت بهتری جای هنر یونانی را گرفت.

در سال 1886م ، یک تاجر آلمانی به نام هانریش شلیمان، Heinrich Schliemann، با مطالعه کتب و افسانه های یونانی تصمیم به یافتن سرزمین های قدیمی یونانی کرد. در این زمان بود که باستان شناسی یونان متولد شد. شلیمان با مطالعه آثار هومر، تصمیم گرفت، تروا و میسن را بیابد. شهر تروا در اشعار هومر با نام ایلیون آمده است. وی در محل تروا ، 9طبقه فرهنگی را یافت که طبقه 6 را با توجه به اشیاء ارزنده آن و مقایسه با گفته های هومر، شهر تروای داستان ایلیاد دانست.

این شهر باستانی از سال 1600 تا 1200ق.م فعال بوده و بعد از این تاریخ بر اثر آتش سوزی از بین رفته است. شلیمان برای اطمینان از کلوش های خود در شهر میسن نیز به کاوش پرداخت تا مرکز پادشاهی آگاممنون را کشف کند. و ….

فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 89
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 13.06 مگابایت
هزینه دانلود: 20 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *