دانلود تحقیق مقایسه مالیات بر ارث ایران و آلمان


مالیات بر ارث در آلمان

مالیات بر ارث و هدیه

url

دانلود تحقیق مقایسه مالیات بر ارث ایران و آلمان

در آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای غربی مرگ نیز شما را از چنگ مامور مالیاتی رهایی نمی بخشد. افراد مقیم آلمان باید هر دو نوع مالیات بر ارث ( Erbschaftssteuer ) و مالیات بر هدیه ( Schenkungssteuer ) را بپردازند. البته در آلمان این شخص وارث یا دریافت کننده هدیه است که باید اظهارنامه مالیاتی پر کند مالیات بپردازد و نه فرد متوفی ( ! ) یا هدیه دهنده. اگر شما در آلمان زندگی کنید و از خارج از آلمان برای شما هدیه یا ارثی برسد این قانون ممکن است مشکل آفرین شود گرچه آلمان با بسیاری از کشورها قراردادهایی را به امضا رسانده است تا کسی مجبور نشود در هر دو کشور مالیات بپردازد.

مالیات بر ارث که در برخی کشورها مالیات بر املاک و مستغلات یا مالیات فوت نامیده می شود به هنگام انتقال اموال شخص متوفی به وارثین وی وضع می شود. میزان مالیات متعلقه به ارزش مال به ارث رسیده و رابطه بین شخص متوفی و وارث وی بستگی دارد. مالیات بر هدیه نیز به روشی مشابه برای مالی که پیش از فوت صاحبش به شخص دیگر بخشیده می شود وضع می گردد. در هر دو مورد این شخص دریافت کننده و ذینفع است که به لحاظ قانونی مسئول اعلام شانسی است که به وی روی آورده است و باید مالیات وارد بر آن را بپردازد.

درصورتی که وارث همسر شخص متوفی باشد به آنچه بع ارث رسیده است تا سقف ششصد هزار مارک هیچگونه مالیاتی تعلق نمی گیرد در حالی که در مورد فرزندان ( چه تنی و چه ناتنی ) این سقف چهارصد هزار مارک است و در مورد والدین و نوادگان صدهزار مارک است. بیشتر خویشاوندان خونی دیگر ( نظیر برادر و خواهر و برادرزاده و خواهرزاده ) فقط می توانند تا سقف بیست هزار مارک بدون شمول مالیات ارث ببرند.کله وراث دیگر ( غیر خویشاوند خونی ) تا سقف ده هزار مارک بدون اخذ مالیات ارث می برند. در خصوص نحوه ارزش گذاری اموال ( زمین و ساختمان ) قوانین دقیقی وضع شده است که بر اساس ارزش اجاره آن و نحوه استفاده واقعی از آن در زمان فوت شخص متوفی یا زمان اعطای هدیه استوار است. ساختمان هایی که از طریق اخذ اجاره درآمد ایجاد می کنند در زمان محاسبه مالیات دارایی های ارزشمندی محسوب می گردند.

این تحقیق در 20 صفحه خدمت شما عزیران ارائه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *