فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی
- تاریخچه سازمان
- نمودار سازمانی
- نوع محصولات یا خدمات
- شرح مختصری از فرآیند تولید
فصل دوم : ارزیابی سنجش های مرتبط با رشته علمی کارآموز
- موقعیت رشته کارآموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کارآموز در واحد صنعتی
- امور جاری در دست اقدام
- برنامه آینده
- سایر مواردی که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی بکار می رود
- سایر مواردی که توسط استاد کارآموزی مشخص می گردد
فصل سوم : آزمون آموخته نتایج و پیشنهادات
آزمون آموخته ها و نتایج (آزمون آموخته ها و پیاده کردن دانش تخصصی دانشجو در زمینه عنوان و موضوع کار کارآموزی و سرپرست کارآموزی در واحد صنعتی می باشد )
کارآموزی در شبکه بهداشت و درمان
مقدمه
عمل کارآموزی و سیاست های آن
عمل کار آموزی در یک سازمان در ارتباط با توزیع قدرت است و تمام شواهد نشان می دهند که مدیران کارآموزی نیروهای انسانی ، قدرت چندانی ندارند . بیش تر مربیان می دانند که تقاضا برای به خدمات آنان از سازمان در مواقع مختلف به شدت نوسان داشته و تغییر می کند . به جز در موارد نادر که مدیر اجرایی خود شخصاً در موضوع کارآموزی مدیریت جدی باشد ، تنها قوی ترین و مشکل ترین بخش کارآموزی ، در بزرگ ترین سازمان ها می توانند زمانی که سازمان به صرفه جویی و ذخیره سازی است ، از بودجه خود حفاظت کنند . وقتی که اوقات به خوبی سپری می شود و یک سازمان در حال توسعه و پیشرفت است ، تفکرات شرکت متوجه کارآموزی می شود . در مواقع رکود و بی ثباتی – علی رغم سفارشات و تأکیدات جهانی و معمول کارشناسان علم مدیریت – از نظر حسابدار توانا ، بخشی است که به سادگی می توان بودجه آن را قطع کرد .
2 مربی بریتانیایی صاحب نظر ، رویکرد کلی به کارآموزی را در صنعت بریتانیا ، بدین ترتیب تشریح کرده اند :
الف – بسیار به ندرت با جریان اصلی عملکردها تلفیق می شود ؛
ب – هنوز هم از اولویت عملکردی پایین برخوردار است ؛
ج – به طور طبیعی در میان طرح ها و برنامه ها ی استراتژیک ظاهر نمی شود ؛
د – از نظر اکثر مدیریت ها یک فعالیت جنبی محسوب می شود ؛
هـ – معمولاً در مورد حوادث نامرتبط و ویژه عمل میکند ؛
و – به طور طبیعی ، به عنوان بخشی از پروژه های سرمایه ای جدید ، صادرات محصول ؛ یا برنامه ها و طرحهای سازماندهی مجدد ، یا روش های مدیریتی جدید محسوب نمی شود ؛
ز – به عنوان سرمایه گذاری در نظر گرفته نمی شود ، بلکه هزینه محسوب می شود ؛
ح – تعداد اندکی از مدیران تمایل به دانستن بیشتر در مورد فرایند های یادگیری دارند ؛
ط – از نظر مدیریت ، در حالی که یک کارآموز به دقت سازمان یافته ، هزینه می برد و پوب صرف آن می شود ، کارآموزی برنامه ریزی نشده که از طریق کمک غیر رسمی همکاران صورت می گیرد ، ارزان و بدون هزینه است .
بی تردید سازمان های انگلیسی به داشتن سوء نظر نسبت به کارآموزی شهرت دارند ؛ اما بدون شک دفترچه های راهنما ناامید کننده ی مشابهی در اکثر کشورهای دیگر نیز ثبت خواهد رسید . با در نظر گرفتن آنچه در پس این نگرش ها قرار دارد ، ریدو برینگتون روی مطلبی تاکید دارند که در اینجا به عنوان نکته اصلی مسأله قلمداد می گردد .
اساس فلسفه کارآموزی در تجارب و ارزش فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و سایر ارزش ها و تجارب فرد، سازمان یا ملت قرار دارد .
اما هدف از کارآموزی ارتقا، تغییر و اغلب مخدوش کردن این ارزش ها و یا ارائه تجربیات جدید است و بدین ترتیب آنچه را که قبلاً ارزش داشته ، قدیمی ساخته و کنار می گذارد . از نظر روانی ، ما به طور طبیعی در مواجهه با هرگونه تغییر یا اختلالی ، از خود مقاومت نشان می دهیم و از آنجا که ماهیت ایم مقاومت عمدتاً آگاهانه است ، مبارزه با آن بسیار مشکل است .