اثاري كه جاي انها در صداوسيما خالي است.


هميشه موسيقي هايي هستند كه به جز جدايي نشدني از فرهنگ و خاطره ي مردم تبديل مي شوند….ماه رمضان يكي از اون ماههايي است كه نوستالژي هاي فراواني هر كدوم ما از اون داريم…از سحري ها بگير تا افطار…ماه رمضان امسال هم از شنبه يعني 31 تير شروع ميشه…در متن زير به يادآوري 2 كار موسيقيايي مي پردازم كه در عين زيبايي كار متاسفانه اجازه پخش در صدا و سيما رو ندارند….

دعاي ربنا ي استاد شجريان:

ربّنا یا ربّنای شجریان، یکی از آثار محمدرضا شجریان و شامل ۴ دعا از آیات قرآن است که همه با عبارت ربّنا آغاز می‌شوند. این اثر در تیرماه سال ۱۳۵۸ ضبط شده و برای مدت ۳۰ سال، جزء برنامه‌های اصلی رادیو و تلویزیون ایران در ماه رمضان بوده‌است. در سال ۱۳۸۷، زمزمه‌هایی در مورد ثبت این اثر در فهرست آثار ملی ایران به گوش می‌رسید.

متاسفانه در جريان ماجراهاي انتخابات رياست جمهمري سال 88 طي فراز و نشيبهايي،استاد شجريان از مسئولان صدا و سيما رسما خواست كه تا از پخش آثار او در صدا و سیما خودداری کنند. در تابستان ۱۳۸۹ و همزمان با آغاز ماه رمضان، سازمان صدا و سیما پخش دعای ربنا با صدای محمدرضا شجریان را به طور کامل در تمام شبکه‌ها ممنوع کرد. این سازمان اعلام کرد که حتی از پخش آگهی‌های بازرگانی که معمولاً در ماه رمضان با نوای اذان یا دعا همراه است در صورتی که صدای ربنا زیر صدای آگهی قرار گرفته باشد ممانعت می‌کند.

آهنگ ياس(ياس كبود-عطر ياس) از شادمهر عقيلي:

دومين اثر هم كه با نامهاي ياس كبود و عطر ياس نيز شناخته ميشود يكي از تراكهاي آلبوم مسافر1377 مي باشد كه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) اجرا شده است.اين آهنگ هم پس از مهاجرت شادمهر عقيلي به خارج از كشور و ادامه فعاليتهايش در انجا ديگر مجوز پخش از صدا و سيما را نگرفت…

هزار ساله کوچه ها … پر می شه از عطر یاس
اما مکانه اون گل … مونده هنوز ناشناس


سعیدسان تابع قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق مولفین و ناشرین است، چنانچه نسبت به محتوای این صفحه صاحب حق نشر هستید و درخواست حذف آن را دارد، خواهشمند است از طریق این لینک به ما اطلاع دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *