انواع داربست های مدولار داربست مدولار چکشی(ستاره ای) داربست مدولار مثلثی(امگا) داربست مدولار مثلثی (امگا ،اسکافلد) این نوع داربست از فریم هایی مثلثی تشکیل شده اند که بصورت نر و ماده به یکدیگر متصل می شود و در کفراژبندی دال یا تیر و پل ها قابل استفاده می باشد . فریم این نوع داربست در سه تیپ 0/5 و 0/75 و1 متری تولید می شود که با قرار دادن سر جک های قابل تنظیم در قسمت بالای این داربست ها برای هر ارتفاعی قابل تنظیم می باشد. عرض فریم های داربست مثلثی 120 سانتی متر می باشد که می تواند دارای مقاطع افقی مثلثی یا مربعی باشد. مزایای استفاده از داربست های مثلثی سرعت فوق العاده در نصب عدم نیاز به …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...جک های ساختمانی
جک های ساختمانی جهت کفراژ بندی های معمولی در اجرای انواع سقف های تیرچه بلوک و دال ها می توان از جک ها سقفی استفاده نمود. برای اجرای هر نوع سقف شامل تیرچه بلوک، عرشه بتنی، سبک، یونولیت و … باید آنها را بطور موقت نگهداری کرد. یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای این منظور استفاده از جک سقفی می باشد. جک سقفی که با نامهای جک فلزی، جک تلسکوپی و شمع فلزی نیز شناخته می شود. در ارتفاع های مختلف ساخته می شود که بر اساس حداقل ارتفاع (در هنگام بسته بودن) و حداکثر ارتفاع (در هنگام باز بودن) و ضخامت و قطر لوله ها داری تحمل بار متفاوت می باشند. انواع جک های سقفی سر …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...تیر و انواع و نکات اجرایی آن
تیر تیر یکی از اعضای اصلی در سازۀ ساختمان میباشد که در معماری و مهندسی سازه بهعنوان عضوی افقی، مستقیم و منشوری تعریف میشود که نیروهای عمود بر محور خود را تحمل و منتقل مینماید؛ بنابراین تیر،عضوی با رفتار خمشی است. انواع تیرها در ساختمان شاه تیر(تیر اصلی) تیرچه(تیر فرعی) نعل درگاه لاپه شاه تیر (تیر اصلی) عضو باربر اصلی در سقف میباشد که بارهای وارده از تیرچه (تیر فرعی) را به ستون منتقل می کند. تیرچه(تیر فرعی) تیر سبکی است که به شاه تیرها متصل شده و بار سقف را به آنها منتقل می کند. نعل درگاه تیری است که در بالای بازشوهای ساختمان، نظیر در و پنجره اجرا می شود. حداقل اتکای تیر نعل درگاه 20 سانتیمتر می …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...محدودیت ابعاد تیر بتنی و حداقل های آن
تیر تیر یکی از اعضای اصلی در سازۀ ساختمان می باشد که در معماری و مهندسی سازه بهعنوان عضوی افقی،مستقیم و منشوری تعریف میشود که نیروهای عمود بر محور خود را تحمل و منتقل مینماید؛ بنابراین تیر،عضوی با رفتار خمشی است. محدودیت های هندسی بند 9-23-3-1-1 مبحث نهم مقررات ملی ساختمان الف- هدف این بند از اعمال محدودیت ارتفاعی برای تیرها، جلوگیری از به کار بردن تیرهای عمیق در دهانه های کوچک (مثلاً 2 یا 3 متری) است؛ زیرا استفاده از این تیرها مانع تسلیم برشی تیر بتنی شده و رفتار آن مطابق انتظار آیین نامه نخواهد بود. ب- این بند حداقل هایی را برای عرض تیر بیان می کند تا از ایجاد ضعف برشی در تیرهایی که مهندس طراح …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...چاهک آسانسور
تفاوت چاهک آسانسور و چاه آسانسور چاه آسانسور فضایی است که به صورت یک تونل عمودی از پائین ترین سطح ساختمان (پی) تا سطح بام آخرین طبقه ساختمان و تا اتاقی در بالای ساختمان به نام موتورخانه (محل موتوری که آسانسور را به حرکت در میآورد) ادامه دارد و کابین آسانسور و سایر متعلقات آن در این مکان حرکت می نماید. این چاه با دیوارهای داخلی طبقات و درب ها محصور شده و در این فضا، ریل حرکتی آسانسور و برخی از تجهیزات آسانسور نصب میشوند. حتماً باید دقت شود که چاه آسانسور باید کاملاً عمود و شاقول شده باشد، تابیدگی یا خمیدگی نداشته باشد و هیچ گونه تجهیزات غیر آسانسوری (مانند آنتن مرکزی، شیرهای آب یا گاز و سیمکشی …
فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...