دانلود مجموعه مقالات پزشکی اسلامی


دانلود مجموعه مقالات پزشکی اسلامی

این مقالات در کنفرانس ها و کنگره های مختلفی ارائه شده است

فهرست مقالات پزشکی اسلامی :

  1. بررسی آناتومیک پرده مننژ مغز انسان در حدیث توحید مفضل امام صادق (ع)
  2. بررسی تحلیلی نظریه های منجر به کشف مسیر بینایی از منظر پزشکی و تاریخی
  3. بررسی تطبیقی حکمت ۸ نهج البلاغه حضرت امیرالمومنین و آناتومی بدن
  4. بررسی گیاه کدو از منظر سیستماتیک و پزشکی سنتی و ائمه اطهار علیهم السلام
  5. بررسی تطبیقی نظریه ساختار پلک چشم انسان وآناتومی گری در تاریخ علوم زیستی و پزشکی

چکیده مقاله اول:

تاریخ بشریت همواره نشانگر کشف شگفتی های ناب در عرصه ی سایر رشته های علوم بشری بوده است. یکی از این علوم علم آناتومی وفیزیولوژی بدن انسان است که در طول تاریخ دچار تحول وتکامل نظریه ها شده است. آنا تومی اکنون که با نام گری واسنل شناخته شده است در تاریخ پر فراز ونشیب آن بسیاری از فصول را از دانشمندان اسلامی فرا گرفت. لایه حفاظتی مغز انسان که گری ودیگر آناتومیست ها به آن نام مننژ داده اند توسط اسلام ورئیس مذهب جعفری در ۱۱ قرن پیش معرفی شده است.

چکیده مقاله دوم:

علوم تجربی، علومی ھستند که باید با تجربه وآزمون بدست آیند وسپس نتایج آن در اختیار جامعه بشری قرار گیرند. اما این نتایج ھمیشه صادق نبوده و با گسترش علم وابزارھای سنجش نتایج نیز تغییر کرده ومسیر تعالی خود را درپیش گرفته اند. ازجمله این علوم علم آناتومی انسان می باشد که دچار تحولاتی شده است. مبحث بینایی ونحوه عبورو ورود نور به چشم مبحثی حساس و پرچالش بوده که براساس شواھد تاریخی، تاریخ کشف مسیردقیق بینایی در قرن ۷ ھجری توسط دانشمندان اسلامی بوده است.

چکیده مقاله سوم:

تاریخ بشریت همواره نشانگر کشف شگفتی های ناب در عرصه سایر رشته های علوم بشری بوده است. یکی از این علوم علم آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان است که در طول تاریخ دچار تحول وتکامل نظریه ها شده است. آناتومی اکنون که با نام گری واسنل شناخته شده است در تاریخ پر فراز ونشیب آن بسیاری از فصول را از دانشمندان اسلامی فرا گرفت. استخوان های گوش انسان که گری ودیگر آناتومیست ها به آن نام های سندانی، رکابی وچکشی داده اند توسط اسلام حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب د ر ۱۴ قرن پیش معرفی شده است.

چکیده مقاله چهارم:

کدو که در طب سنتی به نام قرع ویقطین معروف است٬ گیاهی علفی ویکساله٬ برگ های آن قلبی٬ پهن بادمبرگ بلند پوشیده از کرک زبر وگیاهی خزنده است. گل های آن زرد رنگ وبه صورت گل ماده وگل نر بر روی یک پایه قراردارد. طبق نظر حکمای طب سنتی سرد وتر است واثراتی همچون ضد کرم کدو٬ خنک کننده٬ مرطوب کننده٬ باز کننده مجاری وتصفیه کننده خون دارد. مشخصات ذکر شده در منابع طب سنتی با مشخصات گیاه کدو با نام علمی Cucubita pepo مطابقت دارد.

چکیده مقاله پنجم:

علوم زیستی وپزشکی همواره دچار تغییر نظریات وپیشرفت به سوی جلو می باشند. یکی از این علوم علم آناتومی وفیزیولوژی بدن انسان است که در طول تاریخ دچار تحول وتکامل نظریه ها شده است. آنا تومی اکنون که با نام گری واسنل شناخته شده است در تاریخ پر فراز ونشیب آن بسیاری از فصول را از دانشمندان اسلامی فرا گرفت. بندها و حلقه های پلک چشم انسان که گری ودیگر آناتومیست ها به آن نام رباط خارج پلکی وعضله بالابرنده داده اند توسط اسلام ورئیس مذهب جعفری در ۱۳ قرن پیش معرفی شده است.

فرمت فایل:  Pdf
تعداد صفحات: —
حجم: 3 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.