دانلود پاورپوینت سیستم عامل لینوکس SUSE


دانلود پاورپوینت سیستم عامل لینوکس SUSE

سیستم عامل(Operating System) چیست؟

سیستم عامل مهم‌ترین نرم افزاری است که در یک کامپیوتر کار می‌کند. سیستم عامل حافظه، پردازش‌ها و همه نرم افزارها و سخت افزارهای کامپیوتر را مدیریت می‌کند. هم چنین سیستم عامل امکان برقراری ارتباط با کامپیوتر را بدون دانستن زبان کامپیوتر به شما می‌دهد. در واقع بدون سیستم عامل، کامپیوتر بی فایده است.

 

لینوکس

لینوکس (Linux) نام یک سیستم عامل رایانه‌ای است که معروف‌ترین مثال نرم‌افزار آزاد و توسعه به روش متن ‌باز (Open Source) شناخته می‌شود. اگر بخواهیم دقیق باشیم فقط باید هستهٔ لینوکس را لینوکس بنامیم اما به طور معمول این کلمه به سیستم‌ عامل‌های یونیکس‌ مانندی (یا گنو/لینوکسی) اطلاق می‌شود که بر مبنای هستهٔ لینوکس و کتاب‌خانه‌ها و ابزارهای پروژه‌ گنو ساخته شده‌اند.

در سال ۱۹۸۴ میلادی ‏ریچارد استالمن که رئیس بنیاد نرم‌افزارهای آزاد بود پروژه گنو  (GNU) را آغاز کرد. در این پروژه که یک جنبش نرم ‌افزاری محسوب می‌شد برنامه‌نویسان با یکدیگر همکاری می‌کردند که این همکاری تا به حال نیز ادامه دارد.

باید اذعان داشت که دنیای فعلی کامپیوترها به کام لینوکسی‌ها است، زیرا روزی وجود ندارد که خبر خوشی از جامعه اپن‌سورس به گوش نرسد. عرضه توزیع‌ها و نرم‌افزارهای متفاوت و جدید باعث شده تا افراد بسیاری به امید برآورده‌شدن خواسته‌هایشان به سمت اپن‌سورس کشیده شوند. در این میان عرضه نسخه جدید یک توزیع معتبر می‌تواند یکی از بهترین خبرهای ممکن تلقی شود. این بار این خبر خوش طرفدارانSuSE را هدف قرار داده است. نسخه Millstone 1  از آخرین توزیع OpenSuSE یعنی 3/11 در نخستین روز ماه فوریه عرضه و با استقبال گسترده‌ای از جانب رسانه‌ها همراه شد. نوشته پیش رو سعی دارد تا علاوه بر ذکر تاریخچه کوتاهی از SuSE، یک بررسی مقدماتی روی ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل ارائه دهد.

داستان شکل‌گیری و رشد SuSE به سال ۱۹۹۲ و شهر نورنبرگ در آلمان برمی‌گردد. یعنی هنگامی که چهار جوان بیست‌و‌اندی‌ساله تصمیم گرفتند تا شرکتی نرم‌افزاری بر پایه ارائه نرم‌افزارها و خدمات مرتبط با یونیکس ایجاد کنند. توماس فر مهندس نرم‌افزار و رولند دایروف، بورکهارد اشتین بیلد و هوبرت منتل که هر سه دانشجوی ریاضی بودند بدون آن که یک ایده تجاری قوی داشته باشند، به ایجاد گروهی دست زدند که کمی بعد با عنوان S.u.S.E سرنام(Software undSystem-Entwicklung) یا توسعه نرم‌افزار و سیستم‌ها به رسمیت شناخته شد. این نام در اکتبر ۱۹۹۸ به SuSE تغییر  داده شد.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 16
حجم: 1.17 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.