دانلود پاورپوینت نقش رنگ ها در دکوراسیون داخلی


قدرت رنگ در دکوراسیون

رنگ‌ها دارای نیروی خاصی هستند و هر یک از طیف‌ها یک احساس عمیق را در محیط القا می‌کنند. برای مثال تصور کنید که در یک اتاق به رنگ زرد کره‌ای هستید در این صورت به راحتی می‌توانید اشعه‌های نورانی و روشن را که به سمت شما  می‌آیند ببینید و احساس کنید. مشغول گرفتن حمام آفتاب هستید و یا  در یک اتاق آبی قرار گرفته اید، مطمئناً آرامشی که به شما القا می‌شود غیر قابل وصف است. رنگ تنها آن چیزی نیست که به چشم خود می‌بینید در حقیقت رنگ به شما می‌گوید که از نظر روحی و جسمی در چه سطحی به سر می‌برید. این قدرت نهفته رنگ‌هاست.
اکثر ما در حال حاضر رنگ‌های خاص خود را داریم. رنگ ها عمیقا بر حالات، روحیه، رفتار و روربط عمومی و اجتماعی تاثیر می‌گذارند و سبب می‌شوند شما شدیدا احساس اعتماد به نفس و یا احساس نشاط و سرزندگی کنید و همچنین این امکان وجود دارد که احساس کسلی و بی حوصلگی را به شما القا کنند

رنگی که برای دکوارسیون اتاق‌های منزل خود انتخاب و استفاده می‌کنید نیز عمیقا در حالات روحی و روانی حاکم در منزل شما موثر است. بنابراین به نقش و تاثیر انواع رنگ‌ها در محیط توجه داشته باشید و از آن ‌ها مطلع شوید تا انتخابی صحیح و مفید داشته باشید و بتوانید از محیط پیرامون خود لذت ببرید. برخی از رنگ‌ها وجود دارند که تاثیر بسیار مثبتی را در محیط اعمال می‌کنند، اما اکثر طراحان و افراد از بکار بردن آن رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی اجتناب می‌کنند یا شاید از بکار بردن آنها به نحوی خجالت می‌کشند!

در حالی که به شما توصیه می‌کنیم چنانچه از تاثیر مثبت یک رنگ خاص مطلع هستید آن را بکار ببرید و تنها به چند رنگ تکراری بسنده نکنید. شما می‌توانید از رنگ‌ها نه فقط برای دیوار و سطوح بلکه در کوسن، پرده و دیگر اشیاء نیز استفاده کنید و آن ها را به اتاق‌های خود دعوت کنید و از تاثیرات آن‌ها بهرمند شوید.

چه کسی بهتر از خود شما می‌تواند بگوید که کدام رنگ بیشتر مورد علاقه و مناسب شماست؟! و چه چیز بهتر از تجربیات شما قادر است احساس شما را در مورد یک رنگ بیان کند بنابراین برای انتخاب رنگ می‌بایست وقت بگذارید و مقداری روی آن تامل کنید زیرا رنگی که برای منزل خود انتخاب میِ‌کنید در حقیقت حالات، احساسات و زندگی شما را رقم می زند و آنرا شکل می‌دهدچه رنگی برای اتاق های منزلم مناسب است و چگونه رنگ مناسب خود را انتخاب کنم ؟! چنانچه شما جزو افرادی هستید که محیط زندگی و دکوراسیون آن برایتان اهمیت دارد، بی شک این سوال ذهن شما را به خود مشغول می کند.برای یافتن پاسخ این سوال مباحث جدیدی را در زمینه رنگ در نظر گرفته ایم که با مطالعه آن ها می توانید براحتی پاسخ های خود را پیدا کنید.

برای اینکه رنگ خودتان را پیدا کنید سعی کنید کمتر از واقعیات استفاده کنید و بیشتر از قوه تخیل خود بهره بگیرید! چشم خود را ببندید و خود را در دنیای خیالی تصور کنید, ببینید خود را به چه رنگی می بینید. با هر رنگی که خود را دیدید، آن رنگ رنگ شماست! برای مثال ممکن است خود را به رنگ صورتی ببینید, در این صورت رنگ شما رنگ صورتی می باشد, اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام اتاق خود را به رنگ صورتی درآورید! شما می توانید از قرار دادن یک دسته گل میخک صورتی در گلدان روی میز,

استفاده از روکش صورتی رنگ برای کوسن ها، یا صندلی های میز غذاخوری شروع به دعوت رنگ صورتی به دکوراسیون منزل خود کنید. در همین حد رنگ صورتی بخشی از دنیای رنگی موجود در خانه شما شده است؛ اما ممکن است تمایل داشته باشید دیوارهای اتاق خود را به رنگ صورتی نقاشی کنید، در این صورت شما باید طیف مناسبی از رنگ صورتی را با توجه به ویژگی های اتاق مورد نظر انتخاب کنید. برای مثال چنانچه اتاق مورد نظر نورگیر مناسبی ندارد و رو به جنوب قرار گرفته است، استفاده از صورتی ملایم و براق می تواند تا حد زیادی گرما و درخشندگی را به اتاق دعوت کند.

اغلب اوقات شما با تغییر فصول و شرایط روحی و احساسیتان، احساس نیاز به تغییر رنگ محیط پیرامون و خلق یک ترکیب رنگی جدید پیدا می کنید. در نهایت مهم این است که شما معجزه رنگ ها و تاثیراتی که هر کدام از آن ها در زندگی شما دارند را بدانید تا بتوانید با استفاده اصولی از انواع رنگ ها از زندگی خود لذت ببرید.

در این سری از مباحث رنگ ها قصد داریم در مورد  8 رنگ مهم و پر کاربرد را به شما معرفی کرده و به اختصار ویژگی و کاربرد هر یک از آنها را در طراحی داخلی ذکر کنیم.

رنگ سبز در فضا

هیچ رنگی در القای آرامش ، لطافت و سرزندگی به پای رنگ سبز نمی رسند. سبز رنگ رویش و امید است. هر جا سبز هست ، زندگی نیز هست. رنگ سبز رنگ میانی در طیف رنگ هفتگانه می باشد. از این رو سبز رنگ هماهنگی و هارمونی است. سبز دید انسان را تنظیم می کند و نگاه او را در مسیری صحیح هدایت می نماند. سبز همچنین سبب آرامش اعصاب، عضلات، و ذهن می گردد از این رو اکثر هنرمندان تئاتر و مجریان برنامه های زنده قبل از ورود به استودیو و صحنه تئاتر دقایفی را در یک اتاق سبز رنگ سپری می کنند. سبز خاصیت شفابخش نیز دارد. تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که در فضاهای سبز تحت درمان قرار گرفته اند بسیار سریعتر دوره درمان را می گذراند و به بهبودی می رسند.

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 58
حجم: 3.44 مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.