دانلود پاورپوینت دلیـل گول خوردن آدم و حوا


دانلود پاورپوینت دلیـل گول خوردن آدم و حوا

مربوط به درس: تفسیر موضوعی قرآن کریم

(فوسوس لهما الشیطان لیبدی لهما ما روی عنهما من سوآتهما و قال ما نهاکما عن هذه الشجره الا ان تکونا ملکین او تکونا من الخالدین)

«پس شیطان، آن دو را وسوسه کرد؛ تا آن چه  را از عورت هایشان برایشان پوشیده مانده بود، برای آنان نمایان گرداند و گفت: «پروردگارتان شما را از این درخت منع نکرد؛ جز [برای] آن که [مبادا] دو فرشته گردید یا از [زمره] جاودانان شوید.»

پرسش 1: با این که حضرت آدم پیغمبر بود، چگونه شیطان توانست او را فریب دهد و سر او را کلاه بگذارد؟
پرسش 2: آیا خوردن از درخت  ممنوع، سر     پیچی از  فرمان خداوند و گناه نبود؟

قول صحیح مفسرین این است که خطای حضرت آدم به دلایلی گناه نبود، زیرا که آنجا عالم تکلیف نبوده. ولی بالاخره حضرت آدم زیرک بود و آنقدر ظرفیت و علم داشتهکه پیغمبر شود.اما بازهم شیطان زورش به او رسید. این نکته مهمی برای ماست که چطور شد سرش کلاه رفت؛ حالا به عنوان گناه باشد یا ترک اولی به او مسئله، اختصاص به مردان و زنان هم نادرد. چنان کخ در آیه شریفه می خوانیم (فوسوس لهما الشیطان)، شیطان وسوسه کرد برای هر دوی آنها.

اینکه اول آدم را وسوسه کرده باشد و بعد زورش به او نرسیده، سراغ حوا رفته، انصافاً از قران بر نمی آید. وسوسه انها در طول هم نبود که تقصیر را به گردن یکی از آنها بیندازیم و بگوییم شیطان از طریق حوا مطرح شده، مطالب بی اساسی است که از تورات تحریف شده برخاسته است.

از آیات قران استفاده می شود که به چهار دلیل، سر آدم و حوا کلاه رفت که سه دلیل را آیه 20 ، 21 سوره اعراف گفته و یک دلیل را هم آیه 120 سوره طه بان فرموده است.

 

فرمت فایل: Powerpoint (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 17
حجم: 284 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.