دانلود پاورپوینت سبک کانستراکتیویسم – کد 7835


دانلود پاورپوینت سبک کانستراکتیویسم

دانلود پاورپوینت سبک کانستراکتیویسم

بنای Wolkenbuge توسط ال لیستزکی

žکانستراکتیویسم (1917-1932)

Constructivism

ž ساختار لغوی کلمه construction:

    ریشه لاتینconstruction : کلمه to cnstruet از کلمه لاتین con struere – به معنی سازماندهی کردن یا ساختار دادن- گرفته شده است . و ریشه روسی این کلمه عبارت است از : konstruktsiie

ž

žمبانی فلسفی:

    به لحاظ مباحث نظری و ساختمان های طراحی شده، یکی از سبک های مهم برای بیان اصول و ارائه ساختمان های مدرن در بین دو جنگ جهانی بود.

نتایج :


۱) کانستراکتیویسم در تقابل با دترمنیسم می باشد.
ابتدا کانستراکتیویسم پیشنهاد طرح کاری را می دهد و سپس افراد شروع به انجام آن کار می کنند .


۲) تجربیات انسانها یک پروسه ارادی و در اختیار خود انسانهاست .


۳) کانستراکتیویسم معتقد است که سازماندهی فعالیت های شخصی انسان، بصورت آگاهانه است و اراده انسان درآن نقش دارد، یعنی هر فردی دارای مشخصات فردی است اما در کنار این موضوع انسان در شبکه هایی از ارتباطات بین خود و دیگران، زندگی می کند.


۴) انسانها بصورت منفرد از اجتماع قابل فهم و شناخت نیستند.

    5) در آینده پرسپکتیو بهتری از ایده های امروز و وحدت و گوناگونی در آن واحد وجود خواهد داشت برای جمع گرایی انسانها که چگونه انسان باشیم، آگاه باشیم و در اجتماع باشیم .


۶) تأکید بر روی فعال بودن و معنادار بودن گسترش خودها به عنوان سیستم های خاص است.

žالکساندر وسنین یکی از نظریه پردازان و معماران مهم این سبک به شمار میرود طرح ساختمان روزنامه پراودا اثر این معمار است. کانستراکتیویست ها خواستار دگرگونی بنیادین در روشهای ساخت و ساز سنتی و به طور کل نگرش جدید نسبت به هنر و زیبایی بودند.

ž

žیکی از اولین شعارهای آن ها در اوایل دهه 1920 چنین بود: ”مرگ بر هنر زنده باد تکنولوژی  زنده باد تکنسین های کانستراکتیویست

žاز اواخر دهه 1920 این سبک بر کشورهای غربی تاثیر گذارد و در  فرانسه و هلند و سوییس و انگلستان نمونه هایی از ساختمان ها به این سبک اجرا شد. ساختمان های هانزمایر و الترگروپیوس در المان که با اسکلت فلزی و پوسته شیشیه ای ساخته شده بودند شباهت زیادی به کارهای کانستراکتیویست ها دارد . در امریکا در فیلاد دلفیا طرح ساختمان انجمن وجوه پس انداز تحت تاثیر معماری کانستراکتیویسم بوده است. از اوایل دهه سی معماری کانستراکتیوسم رو به افول گذارد. و به جای آن مجددا رجعت به گذشته و تاریخ گرایی و بالاخص سبک نئوکلاسیک در شوروی مورد توجه قرار گرفت.

ž● حرکت های موثر بر جنبش کانستراکتیویسم :
▪ کوبیسم
▪ فیوتریسم
▪ سوپر ماتیسم

این فایل پاورپوینت در 45 صفحه به خدمتتون ارائه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.