اجرای عایق رطوبتی بام شیبدار


عایق رطوبتی بام شیبدار

در پست قبلی در مورد عایق‌کاری بام‌های تخت توضیح دادیم در این پست براتون عایق‌‌کاری بام شیبدار رو به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

عایق‌کاری رطوبتی بام شیبدار

برای بام‌هایی با شیب بیش از ۱:۶ عایق‌کاری مطابق دستورالعمل زیر صورت می گیرد:

IMG_5014

الف: عایق‌کاری بام‌های پوشش شده

– در مناطقی که شیب بام کم بوده و امکان ورود آب به زیر سقف وجود دارد، محل درز قطعات پوشش باید با ماستیک مناسبی که به تأیید دستگاه نظارت می‌رسد، کاملا آب‌بندی شود.
– محل برخورد قطعات شیب‌دار یا دیوارهای قائم نظیر دیوار همسایه، دیوار دودکش، دست‌انداز، محل عبور هواروها و دودروها و نظایر آن، باید با قطعات فلزی یا ماستیک و یا اعمال تمهیدات دیگر، کاملا درزبندی و آب‌بندی شوند. قطعات فلزی ممکن است از انواع فولاد روی اندود (گالوانیزه) یا مسی انتخاب شوند. ماستیک‌ها و مصالح دیگر باید به تصویب دستگاه نظارت برسند.
– محل تخلیه آب به آب‌روها و ناودان‌ها به همین ترتیب باید درز‌بندی و آب‌بندی شود.
– کناره‌های بام نیز باید با ورق‌های فلزی پوشانده شده و در انتهای بیرونی به صورت آبچکان، خمکاری و یا فتیله شوند تا از ریختن آب بر روی نمای ساختمان جلوگیری شود.

۷۲۰۱۴۱۱۱۱۴۲۳۰۹۲۶

ب: عایق‌کاری بام‌های شیبدار صاف، قوسی و گنبدها

عایق‌کاری بام‌های شیبدار با شیب بیش از ۱:۶ (نظیر خرپشته‌ها)، بام‌های قوسی شکل و گنبد‌ها نیاز به دقت و مهارت کافی داشته و معمولا به خاطر در دست نبودن مصالح مناسب و و اجراکنندگان ماهر، این نوع بام‌ها را به دشواری می توان با قیر و گونی به نحو شایسته ای عایق کاری کرد. در این موارد بهتر است از عایق‌هایی که در برابر گرما و تابش آفتاب،نرم و روان نمی‌شوند و در سرمای زمستان ترک نمی‌خورند، بهره برد. زیرسازی عایق‌کاری باید همان‌طور که در پست قبل توضیح داده شد انجام گیرد و پس از ایجاد سطحی صاف و تمیز اقدام به عایق‌کاری گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.