دانلود فایل ورد سابقه معماری بونیک در تاریخ


دانلود فایل ورد سابقه معماری بونیک در تاریخ

دانلود فایل ورد سابقه معماری بونیک در تاریخ

معماری بیونیک

هنگامی که در برابر مساجد، کلیساها، معابد، اهرام عظیم و دیگر آثار معماری که صدها بلکه هزاران سال قبل ساخته شده اند می ایستیم، بی اختیار لب به تحسین می گشاییم. از میلیونها سال پیش نیز معماران دیگری بوده اند که آثارشان مرهون خلاقیت هنرمندانه شان نیست، بلکه ناشی از اعمال حیاتی غریزی و وقفه ناپذیر آنهاست. مثلاً صخره های مرجانی که طی هزاران سال فعالیت غیر ارادی این موجودات ریز ساخته شده اند مظاهر عظیم معماری هستند که اهرام عظیم پادشاهان مصر در برابر آنها حقیر می نماید. تنوع مصالحی که حیوانات برای ساختن آشیانه ها و پناهگاه هایشان به کار می برند شگفت آور است و این امر در سطوح عالیتر با سازماندهی بیولوژیکی متعالی تری تلفیق شده است.

انسانها در دوره های  اولیه تاریخ برای داشتن سرپناه نیاز به یادگیری معماری داشتند که خدای متعال انها را توسط موجودات دیگر راهنمایی کرد و انسان توانست با یادگیری فنون و روشهای ساخت خانه در ابتدا با کندن غارو به مرور زمان ساخت منازل توست مصالحی که در منطقه وجود داشت و با پیشرفت تمدن و بالا رفتن اطلاعات خانه های امروزی به وجود آمدند.

اما از آنجا که انسان همیشه برای یادگیری به دنیای حیوانات رجوع کرده بود ، خود را به نوعی وابسته به دنیای وحش میدانست. شاید به این دلیل است که معماری تمدن های باستان سرشار از حیواناتی عجیب و غریب و ساختگیست که البته اکثر آنها الهام گرفته از عناصر قدرتمند حیوانات مختلف است که با هم تلفیق شده وحیوان نیرومند و شکست ناپذیری را به وجود آورده اند.

انسان همیشه در طول تاریخ به دنبال معبودی میگشت تا او را برای نعمتهایی که دارد شکرگزاری کند و یا در مواقع تنگنا به او پناه ببرد، اما چنین معبودی باید قدرتمندتر و کاملتر از تمام چیزهایی که تا به حال دیده باشد.

آری اینک که این حیوانات خارقلعاده را در ذهن و تصور خود ایجاد کرده دیگر نیازی به گشتن و پیدا کردن خداوند نیست ، او میتواند این موجودات را خدای خود نامد و از آنجا که همه آن موجودات قدرتمندند هر یک را برای بخشی از دنیای پیرامون خود به خدایی بگمارد.

از این روست که در تخت جمشید نماد قدرت و تحمل را به شکل گاو در سرستونها و نماد نیرومندی و حکومت را به شکل شیر در ورودی می بینیم.

در مصر باستان نگهبانان و کاهنان اعظم را با ماسکی به شکل یک گرگ و یا یک عقاب مشاهده میکنیم.

این مساله مسلماً در تمدنهای دیگر آن زمان نیز یافت میشود…

فهرست مطالب:

معماری بیونیک

یونان باستان

آرگوس

کایمرا (Chimaera) :

سایکلوپ ها

اکیدنا (Echidna) :

هکتاتون کایرس

غولها (Giants) :

گورگون ها (Gorgons) :

مدوزا

تایفویوس (Typhoeus) :

سربروس

سیرن ها (Sirens) :

پگاسوس (Pegasus) :

کریسائور

الهام از جهان زنده برای ساخت جانداران مصنوعی

سیر تحول:

نمونه‌های معماری

در عصر حاضر

آثاری که به سبک بیونیک طراحی شده اند:

رابطه بیونیک و سیبرنتیک :

مثال هایی دیگر:

درس های معماری از طبیعت:

کبوترخانه ها

منابع:

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 27
حجم: 1.4 کیلوبایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.