دانلود پاورپوینت خیابان شانزه لیزه


 

معنی نام آن «دشت الیزه» است و کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته است.این کاخ بین سال‌های ۱۷۱۸ تا ۱۷۲۲ توسط آرماند-کلود مویه آرشیتکت فرانسوی به سبک کلاسیک برای اقامت کنت دِورو ساخته شد.

ریشه لغوی نام این خیابان از اساطیر یونانی گرفته شده و به معنی بهشت روی زمین است.این بلوار به طول 1910   متر در منطقه ۸ پاریس و در شمال غربی این شهر قرار دارد. فرانسوی‌ها شانزلیزه را «زیباترین خیابان جهان» می‌نامند.

کاترین دومدیچی بیوه هنری دوم که از زندگی در صحنهای فشرده و بسته لوور خسته شده بود،در سال 1563 به فیلیبردلورن دستور داد که خارج از حصار شهر کاخی جدید و باغ وسیعی به سبک ایتالیایی در جهت غرب احداث کند.این همان کاخ تویلری بود که هنگام مرگ کاترین در سال 1568 هنوز به اتمام نرسیده بود و بالاخره توسط هنری چهارم و لوئی سیزدهم تکمیل شد.

در این جا ایده ای بزرگ برای امتداد دادن باغ های تویلری به شکل شانزه لیزه سرسبز به عنصر مسلط طراحی پاریس تبدیل شد.

مسیر در سال 1667 توسط طراح مشهور آندره لو طراحی شد .27 سال بعد نام آن به شانزه تغییر یافت.

سرشت باغ تویلری از ایستایی به پویایی متحول شده،و فشار محوری برخاسته از درون باغ تویلری که حال شانزه لیزه نام گرفته به بیرون امتداد می یابد.

در سال 1709 درختکاری وسیع منطقهای که به شانزه لیزه معروف شد به حد رشد کامل رسیده بود.

اقدامات هوسمان برای بازسازی شهر پاریس در زمان ناپلئون اول بلوارهای عظیم و مستقیم که میادین و ابنیه مهم را به یکدیگر متصل مینمود همراه بودکه شانزه لیره از این قاعده مستثنانبود.

این طرح ها اغاز و سیر تکوین یک ایده ی طراحی منطقه ای را نشان می دهند،و در ضمن ثابت می کنند که یک فرم منطقه ای چگونه می تواند ریشه در مسئله ای به سادگی شکل یک قطعه باغ داشته باشد.

این فایل پاورپوینت در 12 اسلاید خدمتتون تقدیمتون میشه

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.