دانلود پاورپوینت معرفی عایق حرارتی


عایق های حرارتی :

یکی از روش های صرفه جویی در مصرف انرژی ، جلوگیری از هدر رفتن انرژی حرارتی در ساختمانها است و بهترین ابزار برای نیل به این هدف استفاده از عایق های حرارتی است

عایقکاری مناسب بخشهای مختلف ساختمان مانند سقف ، کف و دیوارهای جانبی ، همچنین عایق کاری لوله ها و سطوح داغ و سرد باعث افزایش راندمان انرژی می گردد . با عایق کاری در ساختمان می توان در انرژی گرمایی و سرمایی 45 تا 55 درصد صرفه جویی نمود

عایقها از نظر مکانیسم عملکردشان در جلوگیری از انتقال گرما به دو گروه کلی زیر تقسیم می شوند:

عایق های حجیم : این نوع عایق شامل میلیون ها حباب ریز هوای ساکن یا گازهای دیگر است که درون جسم عایق محبوس شده اند . این بسته های هوا در مقابل انتقال گرما مقاوم هستند . عایق حجیم انتقال گرمای تابشی ، هدایتی و رسانایی را کاهش می دهد.

عایق های بازتابی : عایق بازتابی باعث انعکاس گرما می شود

انواع عایق های حرارتی و کاربردهای آنها

عایق سیلیکات : این نوع عایق ترکیبی است از مواد معدنی و الیاف سرامیکی همراه با ذرات سیلیکا و اکسید فلزات کلسیم , منیزیم و یا آلومینیوم که در دمای بالا با هم ترکیب می شوند . این نوع عایق به شکل پتوئی و یا به شکل آجری یکپارچه ساخته می شود . عایق های سیلیکاتی در مقابل شوکهای حرارتی مقاوم بوده و دماهای بسیار بالا را تحمل می کنند و غیر قابل اشتعال هستند . در صورت مجاورت با رطوبت ، آن را جذب می کنند ، لذا باید در برابر آن محافظت شوند.

الیاف آزبستی : این الیاف از جدا کردن سیلیکاتهای معدنی طبیعی که دارای ساختار بلوری به شکل رشته های باریک هستند بدست می آید. ضریب هدایت حرارتی آن نسبت به عایق های دیگر خیلی بالاتر بوده و بدین جهت عایق خوبی نمی باشد ، اما علت اصلی استفاده از آن .خاصیت ضد حریق آن است.

این پاورپوینت شامل 25 اسلاید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.