دانلود پاورپوینت ابعاد و اندازه های استاندارد در مجتمع های مسکونی


روابط درون واحد ها:

در طی مراحل طراحی یک مجتمع مسکونی پرداختن به رابطه هر واحد با محیط اطراف از جنبه های گوناگون اهمیت دارد. منظور روابط داخلی واحد های مسکونی است که منبعث از عواملی پیچیده و متعدد است و به میزان زیادی تحت تاثیر سلایق زندگی شخصی افراد قرار می گیرد اما به هر حال از یک چهارچوب تدوین شده که هدف آرامش و آسایش زندگی داخلی واحدهاست خارج نمی شود.

شناخت فضاهای مسکونی :

به طور کلی فضاهای معمولی که در مسکن امروزی طراحی و ساخته می شود برداشتنی هستند از فضاهای موجود در مسکن های اروپایی و آمریکایی، با همان نام ها و یا همان دسته بندی فضایی و استراکچر. منابع و مجلات ضعیف داخلی در مقابل جلوه منابع خارجی، همچنین تحصیل اساتید ایرانی در کشورهای غربی و عدم آشنایی کافی آن ها از معماری ایرانی باعث تحلیل و انتقال مستقیم الگوی غربی به نظام مستقیم الگوی غربی به نظام آموزشی گردید و در نتیجه ساختمان سازی و طراحی داخلی مسکن در ایران نیز به شدت تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است و در نتیجه شرایط موجود باعث ایجاد فضاهایی با نام های جدید در مسکن شده که این فضاها عبارتند از: فضاهای ورودی- توالت و دستشویی- نشیمن خصوصی – ناهار خوری و پذیرایی- حمام- اتاق خواب والدین – اتاق فرزند کوچک – اتاق فرزند بزرگ- آشپزخانه- انباری – اتاق مهمان- اتاق کار- بالکن یا ایوان.

 

فضای ورودی:

فضای ورودی خانه فضای مکث و توقفی است که شخص را برای ورود به آن یا خروج از آن آماده می کند. در ضمن فضای واسطه ای بین فضای عمومی بیرون و فضای خصوصی داخل است. از این رو به عنوان حریمی برای فضای داخلی عمل می کند و آن را از معرض دید افراد بیگانه خارج می سازد همچنین مانع از ورود باد و گردو خاک به فضای داخلی می گردد و به عنوان فضای کفش کن و رختکن مورد استفاده قرار می گیرد.

فعالیت های انجام شده در این مکان:

در آوردن لباس- در آوردن کفش- استقبال و مشایعت- مرتب کردن لباس – توالت مهمان

وسایل و مبلمان موجود:

رختکن, جاکفشی, پادری, آئینه, پاشنه کش, اف اف , توالت و دستشویی: یکی از فضاهایی است که در آستانه ورودی قرار می گیرد تا هم برای افراد غریبه و نا آشنا نسبت به فضا، قابل تشخیص و در دسترسی باشد و هم دور از فضاهای استراحت و خصوصی تر قرار گیرد.

وسایل و مبلمان موجود: دستشویی، توالت، آیینه ، جای صابون، جای مسواک، هواکش. و…

این پاورپوینت در 27 اسلاید خدمتتون تقدیم میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.