دانلود پروژه ترجمه زبان فنی با موضوع معماری اسلامی


پروژه زبان فنی با موضوع معماری اسلامی به همراه فایل ویرایش شده و ترجمه آن بصورت Word و اصل مقاله از سایت SID با موضوع “معماری اوایل اسلام و شکل ساختاری آن”.

Early Islamic Architecture and Structural Configurations

معماری اوایل اسلام و شکل ساختاری آن

ABSTRACT: Islam spread rapidly after its founding, encompassing much of North Africa, the Middle East, and Southeast Asia. The art of this vast region draws its distinctive character both from Islam itself and from the diverse cultural traditions of the worldʼs Muslims. Because Islam discouraged the use of figurative images, particularly in religious contexts -unlike Christian art- Islamic artists developed a rich vocabulary of ani conic, or non figural, ornament that is a hallmark of Islamic work. This vocabulary includes complex geometric patterns and the scrolling vines known outside the Islamic world as arabesques.

چکیده: اسلام پس از تأسیسش به سرعت گسترش یافته و شامل بسیاری از مناطق شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی میشد. هنر این سرزمین پهناور نشان دهنده آن است که خود اسلام و سنتهای فرهنگی متنوع از حالت خاص مسلمانان جهان است. از آنجا که در اسلام استفاده از تصاویر نمادین، به ویژه در زمینه های مذهبی بر خلاف هنرمندان هنر اسلامی مسیحی یک فرهنگ لغت غنی از مخروطی ، و یا اشکال، زینتی است که یک مشخصه از کار اسلامی است. این فرهنگ لغت شامل طرح های هندسی پیچیده و تاک‌های پیموده شده در خارج از جهان اسلام به عنوان اسلیمی شناخته شده است.

Figural representation, to the extent it was permitted which varied from time to time and place to place, first developed most prominently in regions with strong pre-Islamic figural traditions, such as those that had been under the control of the Roman and Byzantine empires. Stylized forms for representing animals and plants developed in the regions that had been under the control of the Sassanian dynasty of Persia (modern Iran), the heirs of the artistic traditions of the ancient Near East, who ruled from 226 to 641. Because the Arabian birthplace of Islam had little art, these Persian and Roman Byzantine influences shaped Islamic art in its formative centuries.

نمایش صورت‌وار، به حدی مجاز بود که از زمانی به زمانی و جایی به جای دیگر متفاوت است، برای اولین بار از برجسته‌تری اشکال در مناطق با سنت‌های قوی پیش از اسلام ، مانند آنهایی که تحت کنترل روم و امپراتوری روم شرقی بوده است توسعه یافته است. سبک خاص فرم‌ها برای نشان دادن حیوانات و گیاهان در مناطقی که تحت کنترل سلسله ساسانیان ایران بوده است توسعه یافته است. وارثان سنت‌های هنر باستان در شرق که در سال‌های 226-641 حکومت میکردند. از آنجا که عربستان زادگاه اسلام، هنر کمی داشت با این حال از تأثیراتی که از ایرانیان و رومیان بیزانس گرفتند در قرون وسطی هنر اسلامی را شکل دادند.

The elements of early Islamic architecture were formed to respond effectively to peopleʼs physical, environmental, social, physiological and religious requirements at their time. The research demonstrates that architects used to copy-paste various elements of the Islamic historical buildings in their design work without understanding the meanings and values that it holds. Such approach would only transfer the elementʼs form though strips it from its historical context and values. The paper argues that architect should comprehend not only the hidden values of the historical elements only but also how values interacted and are integrated into these elements. By doing so, the architect would be able to correctly perceive and read these elements thus incorporate it successfully in his/ her design. This article gives perspective of early Islamic architecture and structural configurations of the related era.

عناصر اولیه معماری صدر اسلام در پاسخگویی به نیاز فیزیکی، محیط زیست، شرایط اجتماعی، فیزیولوژیکی و مذهبی مردم در زمان خود شکل گرفته اند. این تحقیق نشان می دهد که معماران برای کپی، چسباندن عناصر مختلف ساختمان های تاریخی اسلامی در کار طراحی خود را بدون درک معانی و ارزش هایی که در آن است انجام میدهند. این روش فقط به صورت عناصر هر چند تهی از زمینه‌ها و ارزش‌های تاریخی خود را انتقال میدهد. این مقاله استدلال می کند که معمار نه تنها باید ارزش های پنهان در نماد‌های تاریخی را درک کند بلکه چگونگی ارزش ارتباطی این عناصر را بداند. با انجام این کار، معمار قادر خواهد بود به درستی این نماد‌ها را درک و بخواند در نتیجه این عناصر با موفقیت در طراحی او ترکیب میشود. در این مقاله دیدگاه معماری اسلامی اولیه و تنظیمات ساختاری دوران ارتباط داده میشود.

INTRODUCTION

   Much of Islamic architecture can be seen as an interplay between pure abstraction and organic form. For Muslims, abstraction helps free the mind from the contemplation of material form, opening it to the enormity of the divine presence. Islamic artists excelled in surface decoration, using repeated and expanding patterns to suggest timelessness and infinite extension. Shimmering surfaces created by dense, highly controlled patterning are characteristic of much later Islamic art, including architecture, carpet making, calligraphy, and book illustration.

 

مقدمه

بخش عمده ای از معماری اسلامی میتواند بعنوان یک اثر متقابل بین انتزاع خالص و فرم طبیعی دیده شود. انتزاع به مسلمانان در آزادی ذهن، از تفکر درباره‌ی شکل مصالح کمک کرده و ذهن را در برابر عظمت الهی باز میکند. هنرمندان اسلامی سرآمد تزئین نما، با استفاده از تکرار و گسترش الگوهای نشان دهنده تعمیم بی زمانی و بی نهایتی است. نماهای سوسو زننده ساخته شده توسط تراکم و کنترل بالای الگوها که مشخصه بسیاری از هنرهای بعدی اسلامی، از جمله معماری، بافندگی فرش، خوشنویسی و کتاب های مصور است.

Anyone who examines Islamic architecture notes that art differs from art in general in nature, characteristics and philosophy until the final outputs, it is a philosophical thought of exporting the Islamic faith and has the dimensions of the intellectual and profound philosophical implications still need a lot of studies and research to detect the components, and that comes through this research to focus the architectural heritage and architectural elements and decoration, but the richness of this heritage and richness we resort to the exact allocation and narrow the search to examine and analyze a variety of selections from the domes of the Islamic Mamluk Egypt as architectural elements and what they contain of artistic values and aesthetic support the creative process by addressing the domes of the spirit of the times contemporary art through our culture to see the production of new structural ceramic formulations help to enrich the domes of the Islamic artistic process in general and the composition of ceramics in particular, the importance of the study is for these as one of the entrances Avenue to link the practices of the ceramic structural formations Paljmagliat emanating from the study and analysis of the Islamic Mamluk domes and through the dumping of light on the Islamic Mamluk domes and decorative elements and the linkage between the technical aspects, intellectual and practical achievements of the structural ceramic formulations.

 

هر کس که به بررسی معماری اسلامی پرداخته اشاره می کند که هنر از هنر عام در طبیعت، ویژگی ها و فلسفه تا خروجی نهایی تفاوت دارد، این یک تفکر فلسفی از صادرات دین اسلام و داشتن ابعاد فکری و مفاهیم فلسفی عمیق است که نیازمند مطالعات و تحقیقات بسیاری برای شناسایی اجزاء، و نیل به آن از طریق پژوهش و تمرکز بر میراث معماری و عناصر معماری و تزئینات است، اما غنای این میراث و ثروت ما وابسته به واگذاری دقیق و محدود کردن جستجو برای بررسی و تجزیه و تحلیل انواع گنبدهای انتخاب شده از ممالک اسلامی مصر به عنوان عناصر معماری و آنچه شامل ارزش هنری و حمایت از زیبایی‌شناسی فرایند خلاق بوسیله پرداختن به گنبدی از هنر روح زمان معاصر از طریق فرهنگ ما را به دیدن تولیدات با قاعده سفالینه جدید سازه‌ای کمکی به غنی‌ سازی گنبد‌های اسلامی از فرآیند هنری و بطور کلی ترکیب سفالینه بطور دقیق، اهمیت مطالعه در این است که به عنوان یکی از ورودی‌های خیابان برای مرتبط ساختن شیوه‌هایی از سازندگان ساختار‌های سفالی ناشی از مطالعه و تجزیه و تحلیل گنبد‌های سرزمین‌های اسلامی و از طریق انباشته شدن نور در گنبد و عناصر تزئینی و ارتباطی بین جنبه‌های فنی، فرمول‌هایی از دستاورد علمی و فکری ساختار‌های سفالی.

MATERIALS AND METHODS

   Architecture is a kind of art to setup the space and Islamic architecture designs its principal intent on creation a kind of space which has internal potential to put human in presence of God. Islamic architecture for creation such a holly place uses various techniques, one of the most standard one is polarization of building toward Kaaba. Islamic architectural space is qualified by utilizing sacred matter. This kind of polarization produces series of power line that concentrate on the center.

مواد و روش ها

معماری نوعی هنر برای تنظیم فضا و طرح‌های معماری اسلامی است که هدف اصلی آن ایجاد یک نوع فضا که دارای پتانسیل داخلی برای قرار دادن انسان در حضور خداست. معماری اسلامی برای ایجاد چنین مکان مقدسی از تکنیک های مختلف استفاده میکند، یکی از ضوابط مهم آن است که ساختمان به سوی کعبه باشد. فضای معماری اسلامی بوسیله موضوع مقدس توصیف میشود. این نوعی از قطبیت است که مجموعه‌ای از قدرت‌های خطی متمرکز در مرکز را تولید میکند.

Researchers have proposed a number of ways to study and perceive architecture. Goss (1988) recommended that place is often “multicodedˮ; as people read and write different languages in the built environment, meanwhile, collective sentiments too can accord meaning to place. Rotenberg (1993) terms places as social places, or “communal sitesˮ as are textured by multiple layers of everyday meanings and sedimented history. Hillier and Hanson (1984) have made the point that, unique among artifacts, buildings are not only shaped by the society that creates them: they also impose constraints on subsequent social actions. Hillier (1984, 1996) pointed out that spaces have qualities and characteristics that would affect people interaction and use of these spaces. He suggested two social dimensions of buildings or in other words that buildings operate socially in two ways: they constitute the social organisation of everyday life as the spatial configurations of space in which we live and move, and represent social as physical configurations of forms and elements that we see.

محققان تعدادی از راه‌های مطالعه و درک معماری را پیشنهاد کرده‌اند. گاس (1988) توصیه میکند که مکان معمولاً “چند رمزی است”؛ بطوریکه مردم در محیط ساخته شده به زبان های گوناگون خوانده و مینویسند، در عین حال، مجموعه احساسات زیاد میتواند مطابقت مفهومی نسبت به مکان باشد. رانبرگ (1993) شرایط فضاها به عنوان فضاهای اجتماعی، یا “سایت‌های همگانی” بگونه‌ای هستند که توسط بافت لایه‌های متعدد از معانی روزمره و رسوبات تاریخی. هیلیر و هانسون (1984) در نقطه‌ای ساخته شده اند که در میان آثاری منحصر به فرد، که ایجاد شکل ساختمان‌ها نه تنها توسط جامعه است: بلکه آنها نیز اعمال محدودیت‌ها در اعمال اجتماعی را تحمیل میکنند. هیلیر (1984-1996) اشاره کرد که فضاهایی که دارای کیفیت هستند استفاده از این فضاها بر ویژگی‌های تعأملی مردم تأثیر میگذارد. او پیشنهاد کرد که در دو بعد اجتماعی از ساختمان‌ها و یا به عبارت دیگر ساختمان‌های اجتماعی را به دو روش بکار گیرند: آنها سازمان‌های اجتماعی در زندگی روزمره را به عنوان تنظیمات فضایی از فضایی که در آن زندگی و حرکت میکنیم را تشکیل میدهند. و اجتماعی را به عنوان تنظیمات فیزیکی از فرم‌ها و عناصری را که میبینیم نشان میدهند.

Space creates and controls the interfaces between separate categories of people and their relationships with objects. Places and buildings should be constructed to meet the demands of human beings. Maslow (1975) set the hierarchy of these needs as the following:

Physiological requirements;

Security requirements;

Belongingness and love requirements;

Esteem requirements;

Self-actualisation requirements;

The desire to know and understand;

Aesthesis requirements;

Thus buildings would address people needs and desires but how can features and values hidden in buildings can be read? Lawson (2001) suggested a system which can be utilized to understand and study buildings thus to reveal their meanings. This can be done by interpretation of the physical shape, form, dimensions, texture.

فضا باعث ایجاد و کنترل رابطه بین مقوله‌های جداگانه از مردم و روابط آنها با اشیاء میشود. اماکن و ساختمان‌ها باید برای برآوردن نیاز‌های انسان باشند. مازلو (1975) سلسله مراتب این نیاز‌ها را در مجموعه زیر بیان میکند:

نیازهای فیزیولوژیکی؛

نیازهای امنیتی؛

نیاز به تعلق و عشق؛

نیاز به اعتماد به نفس؛

نیاز به خود شکوفایی؛

میل به دانستن و درک؛

نیازهای احساسی؛

در نتیجه ساختمان‌ها به نیازهای مردم رسیدگی میکنند اما چگونه میتوان ویژگی‌ها و ارزش‌های پنهان در ساختمان را خواند؟ لاوسون (2001) پیشنهاد یک سیستم را داد که میتواند مورد استفاده برای درک و مطالعه ساختمان‌ها باشد در نتیجه معانی آنها را آشکار کند. این میتواند توسط شرح شکل فیزیکی، فرم، ابعاد و بافت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *