دانلود تحقیق حسابداری محیط زیست


Accounting-for-the-Environment

مقدمه: دانلود تحقیق حسابداری محیط زیست
در عصر حاضر با توجه به وجود برخی از محدودیت های زیست محیطی به ویژه در تجارت جهانی و تنگ شدن عرصه رقابت همگان بر این موضوع توافق دارند که مدیران واحد های تجاری تحت فشار فزاینده ای هستند که نه تنها باید هزینه های عملیاتی را کاهش دهند بلکه باید تاثیرات زیست محیطی حاصل از فعالیت های عملیاتی خود را نیز به حداقل برسانند . این اعمال فشار از طرف گروهایی نظیر سهامداران ، دولت، رسانه های گروهی، مصرف کنندگان ، سرمایه گذاران و دیگر سازمان ها اعمال می شود .
شرکت ها برای کاهش تاثیرات زیست محیطی فعالیت های عملیاتی خود چاره ای به جز این ندارند که اطلاعات مربوط به هزینه های زیست محیطی را نیز در بر حساب ها و تصمیمات خود وارد کنند .
مطالعات اخیر نشان می دهد که با وجود اندازه و اهمیت خیلی زیاد هزینه های زیست محیطی این هزینه ها توسط مدیران نادیده گرفته شده اند زیرا اطلاعات ارائه شده توسط سیستم حسابداری سنتی در این زمینه عموما ناقص غیر قابل فهم و نا مربوط بوده است .
حسابداری زیست محیطی سازمان را به ابزاری مجهز می کند که در سیستم حسابداری سنتی تجدید نظر کرده و آن را به گونه ای اصلاح نماید که بتواند اطلاعات مربوط به هزینه های زیست محیطی را پردازش و به گونه ای مناسب گزارش و در اختیار مدیران قرار دهد . سیستم حسابداری زیست محیطی مبتنی بر اندیشه تحول حسابداری کلاسیک و تکمیل آن است . در این راستا باید هزینه های ناشی از آلودگی و رفع آن به عنوان تابعی از تولید یا خدمات نیز در کنار سود و هزینه حاصل از خود کالاها و خدمات محاسبه شود . حسابداری زیست محیطی می تواند حلقه ارتباطی بین مدیران زیست محیطی و حسابداران ایجاد و هر دو گروه را تشویق کند که با کار در کنار یکدیگر به سویی حرکت کنند که در آینده هم عملکرد مالی و هم عملکرد زیست محیطی شرکت بهتر شود.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 1
حسابداری محیط زیست 3
تعریف محیط زیست 6
حسابداری محیط زیست چیست 7
تاریخچه حسابداری محیط زیست 8
تئوري قرارداد اجتماعي و تعريف تئوري مشروعيت 10
دلایل سودمندی حسابداری زیست محیطی 11
اهداف حسابداری محیط زیست 12
مزایای حسابداری محیط زیست 13
معانی متفاوت حسابداری زیست محیطی 15
حسابداری درآمد ملی 16
حسابداری مالی 16
حسابداری مدیریت 17
حسابداری مدیریت محیط زیست 18
خدمات حسابداری مدیریت زیست محیطی 19
کاربردهای حسابداری محیط زیست 20
گزارشگري زيست محيطي 22
‌واحدهای اندازه گیری در حسابداری محیط زیست 23

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.