دانلود پایان نامه کاردانی با موضوع بررسی کنترل کیفیت آماری بر روی ریل صندلی پژو 405 در شرکت صنعتی پیونه صنعت پیشرو


url

دانلود پایان نامه کاردانی با موضوع  بررسی کنترل کیفیت آماری بر روی ریل صندلی پژو 405 در شرکت صنعتی پیونه صنعت پیشرو

چکیده :

با توجه به نقش تولید در توسعه و پیشرفت اقتصادی ، بهره گیری بهینه از امکانات دارای اهمیت اساسی است . در این میان پرداختن به امر کیفیت نه تنها از آنها جهت که مصرف کننده را راضی نموده ضروری به حساب می آید ، بلکه رقابت سالم میان تولید کنندگان را بوجود آورده و محیطی باز برای رشد افکار خلاق و سازنده فراهم خواهد نمود .

موضوع کیفیت فراگیر تر از طراحی خوب مهارتها ، ابزار ، فرایندها و شرایط تولیدی است ، هر گاه کار طراحی بخوبی انجام شود . لیکن در حین تولید کنترل دقیق اعمال نگردد امکان دارد بسیاری از محصولات صنایع شده یا حداقل نیاز به دوباره کاری پیدا کنند از اینرو آشنایی با اصول کنترل کیفیت آماری و بکارگیری آن شرط لازم برای تولید اقتصادی است شرکت پیوند نیز مانند سایر تولید کنندگان بر آن است تا با اصول اساسی و استانداردهای موجود در کنترل کیفیت محصولات ، خود را سنجیده و تطابق دهد تا محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشند . در این پروژه به برسی کنترل کیفی میل زیرین صندلی پژو 405 پرداخته ام .

پیشنهادی

کلیه محسابان و تجزیه اصلی انجام شده برای بررسی کیفی قطعه بر جنس فرض نرمال بودن ، جامعه داده های جمع آوری شده می باشد حال پیشنهاد می گردد برای کسانی که به دنبال ارائه تحقیق مذبور هستند این فرض برای سایر توضیع آماری مانند پواسون و مهندسی صورت گیرد .

فصل اول : کلیات و مستند سازی

مقدمه :

کنترل کیفیت

در مهندسی و تولید صنعتی ، بخش کنترل کیفیت و مهندسی کیفیت به بخشی گفته می شود که به درست کردن روش هایی مشغول است تا کارخانه بتواند به وسیله آن روش ها از مرغوبیت و مشتری پسند بودن کالای تولید خود مطمئن گردد . این روش ها و سیستم ها معمولا با همکاری با دیگر رشته های مهندسی و بازرگانی طراحی می شوند .

یکسان بودن تقریبی بر جسته کارهای ستون ها و دیوارهای تخت جمشید ، نیایشگاه های مصری و یونانی و دیگر سازه های باستانی نشانگر اینست که موضوع کنترل کیفیت از دیر باز نزد بشر وجود داشته است .

عمده بحث کنترل کیفیت مربوط به انجام نمونه گیری از محصولات ، بازرسی آن نمونه ها و تعمیم نتایج به کل انباشت محصول است که بر اساس روش های آماری انجام می گیرد . از دیگر روش های مورد استفاده در کنترل کیفیت ، کنترل فرایند تولید محصول به جای کنترل محصول تهیه شده است که با استفاده از روش های آماری مانند SPC و … انجام می گیرد . مبحث کنترل کیفیت ، جایگاه ویژه ای در مباحث نظام های جامع مدیریت کیفیت دارد .

در مهندسی و تولید صنعتی ، بخش کنترل کیفیت و مهندسی کیفیت به بخشی گفته می شود که به درست کردن روش هایی و مشغول است تا کارخانه بتواند به وسیله آن روش های از مرغوبیت و مشتری پسند بودن کالای تولیدی خود مطمئن گردد . این روش ها و سیستم ها معمولا با همکاری با دیگر رشته مهندسی و بازرگانی طراحی می شوند .

کنترل کیفیت یکی از مباحث مهندسی صنایع و سیستم هاست . کنترل کیفیت علاوه بر دسترس پذیر کردن کیفیت ، بهره وری فعالیت سازمان را نیز افزایش می دهد . در این راست بسته به نوع عوامل موثر در کیفیت و وسعت حوزه بررسی ، کنترل کیفیت آماری ، تضمین کیفیت و کنترل کیفیت کیفیت فراگیر مطرح شده اند . هر یک از کنترل های اشاره شده به مقدمات و ابزاری نیاز دارند که طراحی و پیاده سازی آنها در مهندسی صنایع و سیستم ها مورد مطالعه قرار می گیرند . کنترل کیفیت واحدی است که در زمینه اداره ی استانداردهای تعیین شده از سوی سازمان و همه مواردی که توسط سازمان مصرف و تولید می شوند مسئول است و بازرسی یک قسمت مهم از این جریان است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.