فیلم The Artist


فیلم هنرمند یا Artist فیلمی فرانسوی به کارگردانی مایکل هازناویسیوس و بازیگرانی چون ژآن دوژآردین ، برنیکو بجو و چند تن دیگر از بازیگران سینمای فرانسه است. داستان این فیلم در هالیوود میگذرد و در بین سال های 1927 و 1931 که تمرکز خود را برا یافت یک بازیگر مرد برای فیلم های صامت است که در این بین ستاره فیلم های صامت (ژان دوژاردین) برای این نقش انتخاب میشود. این فیلم که به نوعی سیاه و سفید است و تمرکز خود روبه سینمای صامت گذاشته است سینمایی که در این سالها مخاطب زیادی ندارد باید گفت کارگردان این فیلم به نوعی ریسک کرده است اما این ریسک جواب داده است و منتقدان این فیلم که این فیلم را در جشنواره کن مشاهده کرده اند آن را فیلمی خوب و قابل ستایش عنوان کرده اند بازیگر مرد این فیلم ژان دوژاردین به عنوان بهترین بازیگر مرد از سوی جشنواره کن انتخاب شد! (+)

خلاصه داستان: اواخر دهه 20 میلادی در هالیوود است و جرج والنتین خوش تیپ یک بت در دنیای فیلم صامت به حساب می آید. والنتین در طول اولین نمایش فیلم آخرش با پپی میلر بازیگر نه چندان مطرح ،اما بلند پرواز ملاقات می کند. هر دو جذب هم می شوند و پپی موفق می شود یک نقش کوتاه رقص را در فیلم بعدی والنتین به دست آورد.
همان طور که داستان عاشقانه این دو جلو می رود، تهیه کننده والنتین مجبور است در گروه فیلمبرداری با بازیگر آماتوری سر و کله بزند که همیشه حواسش پرت است. پپی در شغل خود شروع به پرواز می کند و والنتین از این میترسد که سبک جدیدی که وارد دنیای سینما شده است یعنی فیلم های صوتی، او و حرفه اش را از بین ببرند.(+)

من که خودم این فیلم رو به صورت ناگهانی دیدم بسیار شوکه شدم و مجذوب این فیلم صامت شدم، واقعا که زیبا و تحسین بر انگیز بود و جادویی…یه جورایی فیلم با زبون بی زبونی داستان ساده اش رو جلو می برد…و خبری از دیالوگهای عجیب و غریب و این جور چیزها نبود…واقعا که دنیای صامت هم دنیایی است برای خودش…!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.