وسایل کمک  آموزشی

وسایل کمک  آموزشی وسایل آموزشی مدارس در بسیاری از کشورها، اواخر قرن نوزدهم عصر گسترش چشمگیر تدارکات آموزشی، شناخت مفهوم کودکی و به فعالیت واداشتن تعدادی از صنایع برای تهیه میز و نیمکت و وسایلی برای هدف های آموزشی بود. میز تحریر مدرسه، وسیله ای کاملاً آموزشی بود مرکب از میز و نیمکت چوبی یکپارچه ای که بر چهارچوبی چدنی قرار داشت. صندلی های پیوسته و ترکیب چیدن آنها منعکس کننده مقررات خشک و رسمی روشهای آموزشی بود. روشهای آموزشی غیر رسمی تر در قرن بیستم به طراحی میز و صندلی هایی منجر شد که بسادگی جا به جا می شوند و به دانش آموزان امکان می دهند که به صورت گروه گروه بنشینند مطالعات ارگونومیک نیز عیوب مدل های …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

آموزش کودکان معلول

آموزش کودکان معلول مقدمه درهرجامعه و فرهنگی ظاهر شخص اولین چیزی است که تا حدودی نمایانگر پذیرش اجتماع از او می باشد و می توان گفت که جسم سالم ضرورت پیشرفت همه جانبه فردی می باشد.سلامت جسم و توانایی حرکت با خود پنداری -اعتماد به نفس – انجام فعالیتهای روزانه – ارتباطات اجتماعی و فعالیتهای اموزشی ونیز کمیت و کیفیت مهارتهای حرکتی با میزان رشد کلی فرد ارتباط مستقیم دارد. کودکان استثنایی کودکانی هستند که یا فاقد سلامتی کامل هستند و یا با کودکان عادی از لحاظ ضریب هوشی تفاوت دارند و به گروههای مختلفی تقسیم می شوندکه عبارتنداز: تیز هوش – عقب مانده ذهنی – کم بینا و نا بینا – کم شنوا و نا شنوا – اختلالات تکلم …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

پرسشگري و تفكر نقادانه

پرسشگري و تفكر نقادانه نويسنده : حاج ابوالقاسمي، سيما سال انتشار : 1385 چكيده در اين مقاله موضوع و اهميت پرسشگري و تفكر نقادانه مورد بررسي قرار مي گيرد. تعريف تفكر نقادانه، اصول تفكر نقادانه، ويژگي هاي افراد داراي تفكر نقادانه، راهكارهاي پرورش تفكر نقادانه مطالب اين مقاله را تشكيل مي دهند. منبع : روزنامه همشهري،‌ سه شنبه 21 آذر 1385، سال چهاردهم، شماره 4156، صفحه 17. كليدواژه : پرسشگر ؛ نقاد ؛ انتقاد ؛ پرسشگري ؛ نقادي 1- مقدمه يكي از مهمترين وجوه تمايز انسان از ديگر موجودات، قدرت تفكر و خلاقيت، قدرت دستكاري در ذهن و پديده‌ها، قدرت كشف و توليد ابزار و انديشه‌هاي جديد است. در دنياي پر از چالش امروز كه حق و باطل، درست و …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

طرح درس علوم: بخش 3 ماشين ها

مشخصات كلي           نام درس علوم: بخش 3 ماشين ها تعداد دانش آموزان 18 نفر پايه: پنجم           دبستان               معلم مربوطه     اهداف كلي: دانش آموزان با ماشين ها و كاربرد آنها در زندگي روزمره آشنا مي شوند. اهداف جزئي: دانش آموزان بتوانند چند ماشين ساده را بيان كنند. دانش آموزان بتوانند از سطح شيبدار در مكان هاي مختلف استفاده كنند. دانش آموزان بتوانند چند ماشين كه موتور الكتريكي دارد بيان كنند. اهداف رفتاري: دليل حركت اجسام را بيان مي كنند. چند ماشين ساده را نام مي برند. نقش تكيه گاه را در اهرم بيان مي كنند و در زندگي روزمره از آن استفاده مي كند. اهرم را تعريف مي كنند و قسمت هاي آن را نام مي برد. سطح شيبدار …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...

نظر شخصيت ها درباره ی تعليم و تربيت و انتخاب معلم

نظر شخصيت ها درباره ی تعليم و تربيت و انتخاب معلم استاد جلاالدين همايي : معلم، يعني كسي كه براي معلمي خلق شده و شايستگي اين شغل مقدس و لياقت اين مقام و منزلت عالي را داشته باشد، بسيار گرانبها و عزيزالوجود است. چنين نيست كه هر كس ايامي چند درس خواند و خط و سوادي به هم رسانيد، يا دست بالا به مقام اجتهاد قديم يا دكتراي جديد هم رسيد، واقعاً شايسته ايفاء وظيفه و شغل خطير معلمي باشد. استاد در تاريخ 5/5/1345 در يك سخنراني اظهار داشته اند : حدود 35 سال پيش مقاله اي تحت عنوان « هر خواننده اي داننده و هر داننده اي آموزند نيست » براي مجله تعليم و تربيت نوشتم، از آن زمان …

فرهیخته گرامی برای مطالعه بیشتر راجب این گفتار و همچنین مطالب مرتبط بیشتر با این متن لطفا اینجا کلیک کنید...