دانلود رایگان فایل ورد معماری سرانه کاربری های شهری


دانلود رایگان فایل ورد معماری سرانه کاربری های شهری

در سالهای اخیر اغلب ساختمانهای مسکونی بصورت مجتمع احداث شده اند و کمتر کسی بسراغ ساخت مسکن تک واحدی رفته است. فرهنگ زندگی در مجتمعهای مسکونی نیز سیر مطلوبی داشته و مردم نیز به مزایای این نوع زندگی پی برده اند. بدین جهت ضرورت دارد که مسائل مرتبط با مجتمع های مسکونی بیش از پیش مورد دقت و مطالعه قرار گرفته و راه کارهای مناسب برای بالا بردن کیفیت آنها پیشنهاد شود.

در این راستا سازمان ملی زمین و مسکن در ششمین همایش سیاستهای توسعه مسکن در ایران موضوع مجتمعهای مسکونی را محور قرار داده و طی برنامه هایی که به انجام رسید، به ارزیابی ۲۰۰ مجتمع مسکونی ساخته شده در ده سال اخیر پرداخت. هر چند این ارزیابی نتایج چندان برجسته ای را در بر نداشت اما همگان را متوجه ضعفهایی می ساخت که در بیانیه هیأت داوران همایش به تفصیل ذکر شده است. از جمله این ضعفها، عدم توجه به مدیریت نگهداری و بهره برداری و لزوم احداث فضاهای خدماتی و عمومی در کنار مجتمعهای مسکونی است.

با پایان یافتن کار همایش سعی گردید از نتایج بدست آمده استفاده و عملا به آنها پرداخته شود. با این نیت، چند طرح تحقیقاتی تعریف شد که دسته بندی و تشخیص خدمات مورد نیاز مجتمعهای مسکونی یکی از آنهاست.

پس از بررسیهای مقدماتی، ضرورت استفاده کاربردی از سرانه کاربریهای شهری نمایان گشت؛ لذا با همت و تلاش استاد گرانمایه جناب آقای دکتر سید محسن حبیبی و سرکار خانم مهندس صدیقه مسائلی از مجموع ضوابط و معیارهای بکار گرفته شده در چندین طرح آماده سازی زمین و طرح هادی، کتاب حاضر تدوین گردیده است که انتظار می رود پس از طرح در محافل علمی و تخصصی بصورت مجموعه ای از استانداردها مورد استناد قرار گیرد.

امید است با اتکال به خداوند متعال بزودی شاهد انتشار مرحله دوم کار یعنی سرانه فضاهای خدماتی و عمومی در مجتمعهای مسکونی باشیم. دریافت نکته نظرها و رهنمودهای همه صاحب نظران و اندیشمندان موجب دلگرمی و پشتوانه علمی و عملی ما خواهد بود.

در پایان از جناب آقای مهندس درویش زاده معاون محترم وزیر مسکن و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن که ما را در تحقق این امر حمایت و راهنمایی فرمودند، تشکر و سپاسگزاری نموده و توفیقات روزافزون ایشان را از خداوند منان مسئلت می نمایم.

فرمت فایل: Word
تعداد صفحات: 74
دانلود رایگان با لینک مستقیم
حجم: 5.58 مگابایت
هزینه دانلود: 10 صلوات هدیه به روح حضرت فاطمه (س) و سلامتی و ظهور آقا امام زمان (عج)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *